• Äldre 6 Mar 22:33
    6151 visningar
    30 svar
    30
    6151

    Hålla tal till mannen?

    har börjat fundera på detta- gifter oss om 2 veckor-...ska jag säga något om denna underbara man inför våra familjer & vänner? jag är bra på att skriva, göra det personligt & känslofullt! Vad har ni för planer?

  • Svar på tråden Hålla tal till mannen?
  • MsomiM­arie
    Äldre 6 Mar 22:36
    #1

    Är du duktig på sånt,varför inte . Det lär han uppskatta! Jag tror nog att jag vill säga någonting vackert till min blivande. Är inte så duktig dock men det löser sig.

  • Chriss­e och Jonas
    Äldre 6 Mar 22:38
    #2

    Tycker jag absolut.. särskilt om du är duktig på att skriva. Jag vill själv göra det men är inte så duktig.. men ska se om jag kan få ihop nåt. Bara att tänka på vad det är som gör att man vill gifta sig. hihi

  • Äldre 6 Mar 22:42
    #3

    mmm problemet är att jag nog kan få hela släkten att börja böla o det vet jag inte om jag vill!! :)

  • Äldre 6 Mar 22:43
    #4

    jag vet också att han är för blyg för att säga/skriva något till mig ...

  • 090715
    Äldre 12 Mar 13:31
    #5

    Hmmm ,jag vill hålla tal till min blivande man men jag vet inte vad jag skall säga ha ha

    Har du några bra föslag på vad man kan säga?

  • lecaro­line
    Äldre 12 Mar 13:34
    #6

    Jag ska inte hålla tal.. Tycker att man redan har gjort det lite i cermonin. Vi ska ju bara lyssna och glädjas och tårar kommer det komma ändå :)

  • Vid havet
    Äldre 12 Mar 13:49
    #7

    Tanken vi har är att göra löftena lite till tal till varandra. Om det nu funkar med vår vf vill säga. Annars vill jag gärna säga något till honom under middagen även om jag inte gillar sånt, men han är värd lite extra ansträngning

    Gör det!

  • Fenixx
    Äldre 12 Mar 13:53
    #8

    ja tycker jag du ska göra, är ju jättefint sånt.

    ett bröllop vi var på förra året, där hade bruden skrivit ett jättevackert brev till sin man som toastmadamen läste upp.

    jag hade gärna sagt några ord, men vette sjutton om jag pallar.

  • 090715
    Äldre 12 Mar 15:19
    #9
    Fenixx skrev 2009-03-12 13:53:42 följande:
    ja tycker jag du ska göra, är ju jättefint sånt. ett bröllop vi var på förra året, där hade bruden skrivit ett jättevackert brev till sin man som toastmadamen läste upp.jag hade gärna sagt några ord, men vette sjutton om jag pallar.
    Kommer du ihåg något av det bruden hade skrivt! Har också varit lite sugen på att göra det, men vet inte riktigt om det är lite fegt att göra så?
  • Äldre 12 Mar 19:10
    #10

    jag tycker att man ska berätta hur man träffades, känslorna man fick då, vad som gör relationen speciell, personens bästa egenskaper & även sämsta (med humor) :) ...ja, några ideer...

    tänker att jag vill göra det lite roligt...vill inte stå o lipa inför alla...

Svar på tråden Hålla tal till mannen?