• Jojjo82

Alkoholfritt bubbel?

Vad skall ni servera gästerna som inte dricker alkohol?

• Svar på tråden Alkoholfritt bubbel?
  • missdrak

finns jätte bra alt på systembolaget. sedan kan man alltid lägga i något roligt för att piffa upp det hela

• bridesilly

Jag rekommenderar mousserade jordgubbsvin som finns på sysmtemet. Det är alkoholfritt och supergott. Smakar precis som söta jordgubbar och kostar inte mer än 30kr flaskan. Våra gäster älskade det

• LovesHimAndMusic

Cider, Schweppes, Champis funkar också bra. Gör en alkoholfri bål med stjärnfrukter och jordgubbsskivor i : )

• Fly by night

Denna alkoholfria drink fungerar utmärkt som dryck till maten (men även som brudskål):

2 cl outspädd fläderblomssaft
    fyll upp med alkoholfritt mousserande vin

Sedan kan jag bara hålla med bridesilly om det mousserande jordgubbsvinet.

• Fly by night

Bubblig bål

Blanda ihop 2 flaskor alkoholfritt mousserande jordgubbsvin, 33 cl Russian, 33 cl mineralvatten, och 8 cl Rose´s lime. Skär 1 liter jordgubbar i skivor och lägg i dessa tillsammans med 2-3 lime skurna i skivor. Fyll på med massor av is alternativt ett stort isblock med infrusna hela jordgubbar och limeskivor.

• Jojjo82

Oj, vad många bra tips! Tack så mycket tjejer

• Kallemero79

Finns ett jättegott mousserande vin som heter typ...Shloss Boosemburg...med STOOOr risk för felstavning

• lingon82

Chapel hill har också ett alkoholfritt alternativ. Tror det går på ca 35 kr flaskan.

• Corona

Som nykterist tycker jag att det är helt ok att bli bjuden på vanlig alkoholfri cider, eller "dryck med ciderkaraktär" som det kallas Ifall man vill ha något som ser ut som champagne. Fast alla alternativen här ovan låter också jättegott!

• Fly by night

...men undvik att bjuda på Peach Pearl. Den smakar som tvål!

Corona skrev 2009-03-08 17:16:00 följande:
    Som nykterist tycker jag att det är helt ok att bli bjuden på vanlig alkoholfri cider, eller "dryck med ciderkaraktär" som det kallas Ifall man vill ha något som ser ut som champagne. Fast alla alternativen här ovan låter också jättegott!
  • brud2009

Billabong eller hur det nu stavas kan jag varmt rekomendera. Vi kommer att ha cider!

• Dinnajad

Vi kommer nog att ha bål till alla en med och en utan alkohol. Men jag kan verkligen rekommendera jordgubbsvinet också. Suveränt gott.

Svar på tråden Alkoholfritt bubbel?