• Snuttis2

hur tackar man av föräldrarna som betalat???

min blivande mans föräldrar har gett oss en ansenlig summa pengar till vårt bröllop..jag vill så gärna tacka dem lämpligt -de är fantastiska..dock har jag scenskräck och kommer nog ha tillräckligt med ångest på bröllopsdagen..utan något stort tal till dem....hur löser jag detta???

• Svar på tråden hur tackar man av föräldrarna som betalat???
  • MissieA

Vi kommer köpa en fin gåva till våra föräldrar + rama in ett bröllopskort som de får av oss. Vi ska köpa en jättefin ram för jag vet att våra föräldrar kommer uppskatta det.

Vill ni göra något under själva middagen?

• Hemlig2009

Jag tycker att ni övar in ett kort och enkelt tal som riktar sig till gästerna som har kommit och för dina svärföräldrars hjälp och stöd.

Om inte du vågar prata så räcker det att du står bredvid din man och så pratar han. Du ler lite och nickar och sen är det klart.

• Snuttis2

hej
    jag hade tänkt att min blivande (som är en bra talare) får utfärda ett tal + skål till dem..men jag skulle även vilja överraska dem med något enbart från mig som ett extra tack-som de inte riktigt räknat med bara för att de är helt underbara som ställer upp som de gör..funderar på om jag skulle kunna få hjälp med att skriva ihop ett ""telegram"" som någon ex min tärna framför under middagen-och som inte ens min respektive vet om ...förslag ????

• Aleta

Brud och brudgum behöver aldrig hålla tal på sitt bröllop (om de inte absolut vill förstås). De ska bara sitta och njuta av sin dag och alla hyllningar.

Låt dem vara värdpar, fast då kanske det krockat med dina föräldrar?

Eller skriv något gulligt om dem i festhäftet.

• ängsblomma

Instämmer med Hemlig2009. Ni kan ju också kanske skriva nåt tack i ev festprogram om ni ska ha det :)

• ängsblomma

kul idé med telegram!

• Ab fab

Som tack till min mamma som betalade en hel del av bröllopet gjorde vi en speciell fotobok. Hon blev så otroligt glad o tog med den på varenda symöte o visade

• Svanboet

Ett telegram skulle nog passa vår stil iaf men jag vet ju inte hur det är med adnra par och sällskap. Vi hade nog försökt göra det dels lustigt och dels seriöst så att det framgår en andemening som stämmer med budskapet.

• Snuttis2

tack för alla bra svar..jag ska fundera vidare :)

• Blina

Hörde om något roligt och lyckat som vi tänkte använda oss av.
    I slutet av festhäftet stod det nåt i stil med "...och avslutningsvis, ett stort TACK till våra sponsorer.." och så hade de sina föräldrars bröllopsfoton där. Kan bli lite kul.
    Vi ska dessutom ge våra föräldrar ett presentkort på en fin restaurang, för det uppskattar de mer än prylar.

• Snuttis2

det lät ju jättekul...dock är mina föräldrar skilda så det blir ett antal bilder :) men det går ju att fixa...bra tips

• bride 2be

har med funderat på ett kort tal där vi tackar, men våra föräldrar bidar så olika mina (brud) med över 20 000 och hans vet vi inte än mamman har lovat men ingen summa vi hoppas på 5000 men det spelar ingen roll pengarna har vi i alla fall och hans pappan har inte nämt något så ränkar inte med det.

Men vi kommer i alla fall bjuda med oss dem på en herrgård en kort tid eftr bröllopet för en trevlig weekend med god mat och avslappning som tack.

• Vena

Vi kommer att betala vårt bröllop helt själva. Men om föräldrar betalade, skulle jag överaska dem med en greklandsresa... Det vore det verkligen värt!

• Lillkotten

jag har haft samma funderingar över hur man tackar fantastiska föräldrar men den här tråden gav flera bra tips! Greklandsresor ligger lite över vår budget dock

• GlamourKitten

Åh vilken bra idé med telegram!

Svar på tråden hur tackar man av föräldrarna som betalat???