Bjuda eller inte??
Detta kanske låter hemskt och dåligt, men det är ju vår dag?
Min M2b har en bror som har en sambo som inte gjort annat än betett sig illa mot oss. Hon har även betett sig illa mot min m2b familj och sin sambo och hennes barn som farit illa. Efter att hon i sista svängen försökte ta sitt liv, med barn hemma och han kastade ut henne och ville inte se henne så har han tagit tillbaka och de har skaffat ett barn till. Och helt plötsligt är hon jättebra, för ett de innan inte tyckte om hon (m2b föräldrar och övriga syskon). Hon är till råga på allt deprimerad igen. Detta kanske inte låter som hela världen. MEN detta har iaf resulterat i att familjen är lite splittrad. Syskon pratar inte med varandra, föräldrarna tar vissa barns parti utan att lyssnat på de andra och alla tar hennes parti, av någon outgrundlig anledning. I allt detta har min m2b blivit anklagad av sin bror och syster att det är hans fel att hon försökte ta ihjäl sig, även fast det inte är det, hon är ju sjuk. Hon har ytterligare även betett sig illa mot ett av min m2b övriga syskons respektive, som inte vill veta av hon.
Undran är iaf, vilka ska man bjuda. Kan man skicka en inbjudan till brodern och inte hon (de bor ju ihop)? Båda vi vill inte ha hon där, bara själva åsynen gör att man blir arg, ledsen och hon drar ner stämningen.
Jag känner mig jättehemsk och mår dåligt över detta. Men hur gör man i en sådan situation. Undviker man att bjuda båda för att man ska få den dag man vill?