• OlleBull

Vem passar barnen?

Snart stundar bröllop för min dotter.Vi ska ha festen i en hyrd lokal, en lght finns på övervåningen. Själva ska vi sova i våran husvagn som står utanför lokalen. Med på festen ska brudparets barn vara, som är 3 och 6 år. Hur har ni andra gjort med barnen när dom har blivit trötta? Vem brukar lägga, och se till barnen vi era bröllop?

• Svar på tråden Vem passar barnen?
  • Betty Boop augusti2009

De bröllop jag varit på är det barnens mormor eller farmor som tagit hand om dem. På vårat blir det mormor.

• Luucie

Vill ni ta hand om barnen? Är det något ni har pratat om?
    Annars har väl en del hyrt in barnvakt har jag hört.
    Om inte brudparet själva tar hand om barnen förstås.

Kanske inte blir så sen fest om så små barn ska vara med eller hur har ni tänkt?

• OlleBull

Min dotter säger att det oftast är mor eller farföräldrar som tar med sig barnen och åker hem tillsammans med dom. När själva festen börjar vid 21-tiden, direkt efter kaffet och tårtan. Själv skulle jag nog vilja vara med på festen med alla släktingar och inte behöva åka hem. Farmor tar hand om köket.

• didis

Kan ni inte bädda iordning för barnen på övervåningen då? De vill säkert vara med så länge som möjligt och kan själva gå iväg om de blir trötta. Så behöver ingen av er anhöriga lämna festen i förväg.

6-åringen kan få "ansvar" för 3-åringen, det kommer säkert att gå jättebra!

• MilosMamma

Vi ska gifta oss i augusti o har då en son på 22 månader.
    Han kommer sova hos min mammas bästa vän. Hon jobbar på nattis som ligger i samma hus som våran sons dagmamma, även min mamma jobbar där så han känner henne och han bara älskar denna kvinna redan.

Han mormor och farmor ska självklart vara med på våran fest.

• Aleta

Våra var 4 och 9 månader. Vi fick i bröllopspresent av mormor respektive farmor att de tog hand om varsitt barn under festen.

Eftersom vi var hemma i trädgården så gick det ju bra att lägga dem när de blev trötta. 4-åringen sov inne hos mormor och den lilla sov hos oss, men mormor nattade henne.
    De fick vara uppe så länge de ville, det är ju inte varje dag man gifter sig.

• Melisabeth

Vår dotter på 2 kommer att få gå och lägga sig i sin mormors husvagn utanför lokalen om hon blir trött.
    Det blir ju så nära att det kvittar gentemot en andra våning eller så.
    Sen blir det väl en babymonitor, och den som är närmast får gå

• 090208

Finns det ingen tonaring som kan hjalpa till? Nagon som anda inte far sitta uppe sent och dricka ol...

• Luucie

Kolla med din dotter om de kanske har någon vän som också har barn, som måste åka hem till dem eller med dem, kanske den personen kan ta med sig ungarna?

Annars skulle jag nog fixa en barnvakt..alltså hyra en.

Lägenheten som är ovanför festlokalen, ska brudparet sova där eller?

• Suss o Jonas

När vi gifter oss kommer det utöver våra 3 barn (3,12 och 14år) finnas ca 10 barn till.

Jag kommer försöka hitta en tjej som kan "leka" underhålla kidsen när de tycker det blir för tråkigt under middagen och sedan under kvällen.
    Vi kommer se till att det finns ett rum med tv dör vi kommer koppla in X-box och finnas lite av varje att göra + en myshörna för de som vill sova.

Detta för att föräldrarna ska känna att de kan ta med sina barn men ändå ha roligt och barnen ska inte känna att de Måste sitta snällt vid bordet under så lång tid...

• Suss o Jonas

Ps....glömde skriva att sedan kommer farmor och farfar att ta med sig våra barn hem på kvällen.

• Vill nu

När vi gifter oss, kommer en tjej som jobbar extra på dagis, att ta hand om dottern. Då har vi valt att ha en barnfri fest också, så de blir tillsammans hela kvällen.

• nångång

Vi anlitar barnvakt utifrån som haft barnen ett antal gånger innan. Personligen tycker jag det skulle vara jättetråkigt att inte våra föräldrar skulle fortsätta vara med på festen. Men ville någon (mormor/farmor) självmant ha det arrangemanget är det en annan sak. Vi har inte ens tillfrågat dem. Men våra barn är små och kommer bara att vara med på vigseln.

• anna197904

ska gifta mig på midsommarafton o då är det min svågers mamma o man som tar hand om vår då 1åriga dotter. mina föeäldrar o min blivande mans föräldrar vill va m på festen o det vill vi också!!

• Jen75

Kan dom inte sova i antingen lägenheten eller i eran husvagn? Sätt en babyradio och spring upp/ut om de skulle vara något...

Svar på tråden Vem passar barnen?