spöregn på bröllopet!!!
Hej gifter mig prel 11/7!! Alt finns att ändra till 18:e eller 25:e. Är det mindre risk för regn senare i juli!!! HJÄLP SMHI vi ska ha hela festen utomhus!!!
Hej gifter mig prel 11/7!! Alt finns att ändra till 18:e eller 25:e. Är det mindre risk för regn senare i juli!!! HJÄLP SMHI vi ska ha hela festen utomhus!!!
Nu är jag inte metrolog men jag tror att det är rätt svårt att garantera regnfritt på sommaren i det här landet....
Om jag vore du skulle jag ha en plan B....
Vi ska ha vårt bröllop i trädgården men vi hyr ett stort partytält för jag har inställningen att det kommer att regna och om det inte gör det är det en bonus...
ja vårat osäkra land kräver nog en B-plan tyvärr.
finns ju stora partytält som styrbord säger.
Hehe det kan nog kvitta vilket datum du tar. Du får ha en plan B.
Jag bor i Skåne där augusti ska vara sååååå fint och hade ösregn hela dagen då vi gifte oss 23 augusti. Dagen innan och dagen efter var det strålande sol!
Jag var helt förstörd när jag vaknade men när man hade fått lite champagne hos frissan och en tärna som muntrade upp en superbra så var regnet som bortblåst.
Hade heldagsfotografering men fotografen var superduktig och det blev jättebra kort utomhus ändå.
Kolla mitt galleri.
jag har hört att om det regnar på brudparet efter kyrkan så betyder det tur... så det är väl som man alltid säger med "det finns ingen dåligt väder bara dåliga kläder"..men jag vet hur du menar man vill ju att det skall vara åtminstone uppehåll och en liten ljusglimt av sol... vi gifter oss den 5sept och jag hoppas också att inte hösten kommer rakt på...
Hofsan>> känns lite bättre att läsa om att du muntrades upp så bra av din tärna och lite bubbel med. vi ska ha vigseln utomhus och jag avskyr regn..det vet alla runtomkring mig. tärnan får mycket att göra isåfall haha...
jättefina kort på er!
Vi ska oxå ha hela bröllopet ute med vigsel och fest vid sjön..vi kommer ha partytält oavsett...för är det soligt och varmt blir det jobbigt att sitta i solen och äta...
Men som sagt lite orolig är man ju :S Drömde om det härom natten :( vill ju helst ha sol
vi har också en plan B, partytält och paraplyer... men det kommer att vara sol!!:)
Vi ska gifta oss på midsommarafton och är helt inställda på att det kommer att regna. Vigseln sker på en brygga och där finns det tält sen kommer vi att ha middagen i en festvåning intill. Skiner solen kommer säkert festen att fortsätta på bryggan men det är många år sedan solen sken här i göteborg en midsommarafton!
mydream>> men då är det på tiden att det får bli sol.
men vet hur du menar, bor några mil ifrån gbg och varit mycket regn dem senaste midsomrar...vi gifter oss helgen efter midsommar nästa år, så får väl se hur vädret är.
Hoffsan, jättefina bilder. Är det bahamas??? Funderar själv på schalins corona!!!!
JAAA tänk om man kunde bestämma över vädret på sin egen bröllopsdag så skönt de skulle vara i så fall.
Dock så funkar de ju inte så men om du skulle komma på ett knep kan du väl inboxa mig om detta.
Nja vi har ju en B plan ifall sånt händer.
Plan B MEN jag tror att den 18e blir en underbar solig dag!!! ;)
Hade åxå planera utomhus bröllop. Började stressa över det här med vädret och kollade väderstatistik på SMHI. Till slut stod jag inte ut utan bytte lokal. Haha..så knäpp man kan bli.
Saken var att vi har ca 110 gäster och om det hade regnat så hade vi ingenstans de kunde vara. Det fanns tält som precis täckte sittplatserna men inte dansgolv etc.