• Davids Anette

    Nyårsbrudar 2009

    Är det fler brudpar här som har planer på att gifta sig på nyårsafton 2009? :o)

  • Svar på tråden Nyårsbrudar 2009
  • Jag och frugan

    Japp vi tänkte det!
    Funderar mycket på det här med planering eftersom det just är nyårsafton. Blir det problem med ev catering då? Tårtan? och svårt att få en som kan viga oss eftersom det ska vara borgeligt? Massa frågor.
    Har ni börjat planera än?

  • JennyE82

    Njaa.. det blir den 2:a januari men räknar det som nyår.
    Känns som att vi kommit ganska långt i planeringen, bokat kyrka, bestämt färger, hittat en klänning m2b har hittat kläder som han vill ha...
    Men när tänker ni skicka ut inbjudningarna? Det är ju ändå en helg som dom flesta planerar att göra något, kanske tom resa bort.. Vi funderar på sept-okt är det alldeles för tidigt?

  • Davids Anette

    Jag tror inte att det ska vara några större problem med att gifta sig på nyår. Bara man är ute i tid. Fast man får nog räkna med att det är högre priser på lokaler och sånt - speciellt om det är personal inblandat.

    Vi har bokat lokal, tänker ha buffé som vi + vänner gör i förväg och så har jag börjat spåna på en klänning som ska sys upp. Frisören har jag pratat med och vi har klurat ut en frisyr.

    Jag tycker inte att det är för sent med sept-okt. Vi tänker skicka ut våra redan i augusti. Just för att det är en så speciell dag.

    Spännande! :)

  • karinasa1980

    Japp, vi har bokat kyrka så nu ska det äntligen bli av. Har börjat att planera så smått. Skall kolla på festlokal, hoppas att den är bra.

    Det som är svårast med festlokal är hur mycket som räknas som okej pris för festlokal under nyår...

  • Davids Anette

    Ja...vad är okej att betala? Det varierar nåt enormt mellan olika ställen. Jag fick ett pris på 16 000 och lite så. Men vi valde att köra på en enkel lokal utanför Sthlm där vi kan fixa som vi vill ha det själva. Vi betalar 3300:- och då har vi lokalen från ett par dagar innan till dagen efter.
    Så det känns som ett kap :)

    Det är ju en speciell dag, helt klart, så det är nog bra att vara ute i tid.

  • JennyE82

    Vi har nu kollat på lokal också och det kanske är tur att vi inte bor i en stor stad. Vi kommer att betala 2600:- för lokalen, då ingår porslin, glas, bord, stolar, kök ja allt i princip utom dukar. Ja inte heller mat eller personal då förstås... =)
    Det börjar också ta sig med inbjudningskorten... Dom är inte klara men vi vet hur vi vill att dom ska se ut så nu är det bara texten som saknas.
    Kommer ni att sy upp klänningen eller köper ni en "färdig"??

  • karinasa1980

    Jag skall gifta mig i dräkt som jag äger sen tidigare, möjligtvis att jag måste införskaffa detaljer till dräkten, men det skall nog inte bli så dyrt hoppas jag. Jag har även skor till, det känns skönt att ha kläderna så gott som klara!

Svar på tråden Nyårsbrudar 2009