• ALLIMA

Olika färg på slöja och klänning?

Vi har en vit broderad slöja som gått i arv i släkten. Den är mycket vacker och skulle gärna vilja bära den men jag kommer ha en ivoryfärgad klänning eftersom en kritvit skulle bli för ljus på min ljusa hy. Vad tror ni? Kan man ha olika färg på slöjan? Ser det konstigt ut?

• Svar på tråden Olika färg på slöja och klänning?
  • Emelieca

rent spontant tycker jag inte det blir konstigt, har mest sett vita slöjor. Har också ivoryfärgad klänning och har nog tänkt vit slöja.

• Hofsan

Du ska ha samma färg på slöjan som på klänningen. Har du en ivoryfärgad klänning så e det snyggast med en ivoryfärgad slöja.
    Har du en vit klänning så ha en vit slöja osv.

• anna01

Är de verkligen sån skillnad då? Tror du de ser att klänningen är i Ivory och slöjan vit? Säger som Emelieca, de flesta slöjor verkar vara vita. Pröva ihop med klänningen och se hur de ser ut.
    Jag har visserligen beställt min klänning i light ivory så den är väldigt ljus. Om du inte beställt din klänning så kanske de vore nåt för dig med?

• Luucie

De flesta slöjor är inte alls vita. Man brukar matcha med färgen på klänningen.

Men det var en tjej i nån tråd som köpt olika färger på kjol och top och henne rådde jag att även missmatcha slöjan för att de vita nyanserna skulle se ut att vara med flit och inte ett misstag.

För tyvärr kan det nog se ut så om man har olika vita nyanser på sin brudklädsel.

Vill du absolut ha slöjan så ska du ju ha det. men då tycker jag att du ska ha fler saker i olika vita, tex blommor, kanske pärlsmycken etc.

• Hemlig2009

Håller med om att klänning och slöja ska matcha.

• Hofsan

Ja man ser att det är skilnad på dem.
    Som Luucie säger så är INTE de flesta slöjor vita utan ivoryfärgade.

• MAJ09

Min tanke om slöjan är gammal har den inte gulnat lite och då borde det ju passa perfekt.
    Men det är bara en sak att göra prova tillsammans.

Svar på tråden Olika färg på slöja och klänning?