• Jugoslovenka

MigrationsVerket

Usch va jobbigt det är att vänta på besked, och det värsta är att enda svar man får " Inget nytt har hänt".

har skickat in mina papper till M-verket för 1mån sedan och är medveten om att det kanske fortfarande är tidigt men jag blir så stressad och frustrerad när bröllopet närmar sig för varje dag som går och utan vetenskap om när min fästman kan komma till Sverige!:(

Hade varit skönt åtminstone att få veta vilken köplats man har eller vad som helst förutom det att inget händer...Var tvungen att skriva av mig lite eftersom det verkar vara flera som har samm problem som jag.
    Och jag vill inte ringa dem för mkt och verka "TJATIG"

• Svar på tråden MigrationsVerket
  • 090208

Jag vet PRECIS hur det kanns. Gifte oss i London i februari forra aret, tankte ha brollopsfest i juli i Sverige. Skickade ivag hans pass direkt efter vigseln sa han skulle fa "karleks-visum", men passet kom inte tillbaka forran i oktober om jag minns ratt. Satans as. Sa det blir brollopsfest nu i sommar istallet...

Men nu var det alltsa engelska migrationsverket som sloade, inte det svenska.

Och oroa sig ska man aldrig gora, for du kanske gor det helt i onodan!

• Jugoslovenka

Jo det är sant, man oroar sig i onödan.
    Det är bara att man blir frustrerad och all väntan på sin älskade tar ut sin rätt:)

Hoppas eran fest blir magisk:)

• harthurs

Kanadensiska migrationsverket verkar itne vara battre... Skickade in alla papper i Oktober forra aret da vi bott ihop i ett ar sa han kan "sponsra" mig som sin livspartner.. Vi gifte ossi november och har nu skickat in vigselbevis och foton fran brollopet..
    Nar jag ringde sist sa de att det ar for tidigt att saga nagat och att de forsoker faststalla om vi ar i ett ' riktigt " forhallande eller "bara kompisar"...!! AAAaa!! blir tokig!! Sa frustrerande! Allt jag vill ar att fa jobba lagligt och kanna att jag FAR stanna har! ojoj...

Kram till er alla!

• Jugoslovenka

Usch va jobbigt det låter:(
    Då ska jag verkligen inte klaga...hoppas att det ordnar sig snart och Ni kan leva livet som ett nygift par bör göra.

Kram

• 090208

Vi fick inga fragor alls! Fick ju ansoka om hindersprovning genom Migrationsverket, det kom efter typ 2 veckor. Och om dom velat intervjua oss hade dom gjort det innan vi gift oss, alltsa innan vi fatt hindersprovningen.

Bara det att dom var sa jakla sega!

Svar på tråden MigrationsVerket