Manschettknappar
Några tips på var man kan hitta snygga manschettknappar?
Har hittat superfina i silver på familjesmycken.se där man även kan gravera in namnen, men jag hade nog tänkt mig guld...
Några tips på var man kan hitta snygga manschettknappar?
Har hittat superfina i silver på familjesmycken.se där man även kan gravera in namnen, men jag hade nog tänkt mig guld...
Min får låna det av sin svåger eftersom han ALDRIG mer kommer använda dem
Det finns ju att låna eller hyra, men tanken slog mig idag när han provade ut hyrfrack... vore roligt även för honom att ha ett minne av dagen, när vi nu lägger rätt mycket pengar på mina kläder och smycken.
Eller ja, minnen lär han ju ha Men alltså något att spara.
Kolla på cufflinks.com finns hur mycket som helst.
Jag gav min blivande manschettkappar i födelsedagspresent förra året. Beställde dem hos en juvelerare som gjorde dem som jag ville ha dem. En tjock fyrkantig silverplatta med guld över. (Detta för att få tyngd i dem, hade de varit helt i guld hade de kostat typ femton tusen.) Men det ser ut som guld rakt igenom. Sedan graverade han in en ros på plattan. Blev jättefint! Ångrar nästan att han redan fått dem, hade varit en bra morgongåva annars! =)
Köpte ett par annorlunda från www.detailsforhim.se, såg ut som hagelskott. De var inte så dyra och tyckte det kunde vara kul med nå smycke för honom också ( fast han kommer inte använda dem igen).
Kolla in www.skultuna.se dom har fin fina manschettknappar
Köp några billiga på Dressmann el liknande, tror de har för ca 150kr, finns guldärgade och silverfärgade. Riktigt snygga faktiskt.
Så kommer vi nog göra om han inte kan låna några arvegods som han gillar. Känns så himla onödigt att köpa dyra hos en guldsmed som man aldrig kommer använda igen... Vi lägger hellre de pengarna inom budgeten för bröllopsresan istället.
Jag har köpt ett par på Ebay. Har aldrig handlat där innan så det var kul. Köpte ett par med lite rosa bling-bling i mitten så han kommer att matcha buketten och lilla brudnäbben.
Min sambo har en massa manschettknappar då han använder det ganska ofta eftersom han gillar det, beror ju på skjortan han har på sig. Därför är det lite kul med ett par som sticker ut lite.
Åh vad snyggt det låter, du har inte några bilder möjligen...?
Lade precis in en bild i mitt galleri.
www.brollopstorget.se/hem/hemlig2009/galleri.php
Superläckra Gillar ert monogram också!
Tusen tack!
kolla på www.forzieri.com/usa/deptd.asp&c=usa&dept_id=10&ads=1 De har en hel del att välja på, i varierande prisklasser. Vi köpte mannens manchettknappar där.
Tack så jättemycket för alla fina tips Jag är fortfarande kär i de från familjesmycken.se, dock... Fast man borde kanske tänka mer praktiskt, typ hitta ett par som det finns en matchande slipsnål till.
Tydligen kan de ordna med förgyllning av dem i alla fall, så tack för det tipset snälla Tidsmaskin!
Tack så jättemycket för alla fina tips Jag är fortfarande kär i de från familjesmycken.se, dock... Fast man borde kanske tänka mer praktiskt, typ hitta ett par som det finns en matchande slipsnål till.
Tydligen kan de ordna med förgyllning av dem i alla fall, så tack för det tipset snälla Tidsmaskin!