• Taha

Proffsig fotograf i Stockholm

Någon som kan tipsa om en proffsig fotograf i Stockholm? Har tänkt mig en fotograf som är med i allt ifrån fotograferingen innan vigseln tom festen. Eventuellt i kombination med någon som filmar.

Vill endast ha svar på fotografer som har hemsidor så jag kan se exempel. De ska vara duktiga på "naturliga" foton typ folkmingel och detaljer etc.
    Dessutom ska de inte trycka sin egen logga på fotona så att jag inte kan framkalla dem själv.

• Svar på tråden Proffsig fotograf i Stockholm
  • Gorby

Vi har bokat Jennie Kumlin. Min bästa kompis hade henne som fotograf när hon gifte sig i somras, och det blev helt underbara bilder!!!
    Kanske lite dyrt men värt varenda öre!!!
    Kolla hennes hemsida jenniekumlin.com

• gotlandsulrika

Logga? Jag förstår inte riktigt

Om fotografen väljer att ha en liten signatur på bilderna och ni har köpt dem för att ni ska kunna framkalla själva är det väl inget hinder?
    Har ni inte köpt rättigheterna att framkalla dem, så kan ni ju inte göra det.

Bilder som ligger på webben har ofta en vattenstämpel eller logga på sig för att ingen ska stjäla dem.

• lottis77

Hittade inga priser på Jennie Kumlins sida. Någon som vet ungefärliga priser?

• Gorby

Ang Jennies priser. Det beror helt på vad du vill att hon ska fota och vart ni gifter er tror jag. Jag ska träffa henne snart och få mer exakta priser.

• Taha

Tack för hjälpen!
    Alla tre länkar var jättebra. Det är precis denna typ av fotograf vi letar efter. Bra kvalité och allt.

Jag mejlade Jennie K tidigare idag angående hennes priser så vi får se. Måste kolla vad de erbjuder för typ av paketlösningar innan vi bestämmer oss. Dock tror jag att vi vill ha ett heldagspaket samt rättighet till framkallning av bilder.

• Taha

josand, av vad jag kan se ligger Gerdemark på 7'000. För heldag är priset 36'000. Stämmer det?

Får man fråga vad ni andra betalar?

• Taha

Förtydligande;
    7'000 Sek var alltså vad Gerdemark angett som "startpris"

• Taha

Fick precis priser från Jennie Kumlin. Det fanns olika paket med olika saker som ingick mellan 5000-1000. Men det som ingick av själva fotograferin i alternativen var ;

Alt 1: En timmes fotografering - 5'000 kr
    Alt 2: En timmes fotografering + Kyrka + utgång kyrka + mingel utanför kyrka + gruppbilder bestman/tärnor utanför kyrka 10'000 kr.
    I dessa båda alternativ ingick som sagt tackkort, högupplöstabilder för fri kopiering, tidningsbild etc.

All extra fotografering kostar 1'500 kr/h.

Svar på tråden Proffsig fotograf i Stockholm