• workoutgirl

Silverschampo?

Jag var och slingade håret för ett tag sen och gick från mörkbrunt till blont.Nu tycker jag att det skiftar lite i gult tyvärr funkar silverschampo? Jag har aldrig testat. Och isåfall vilket märke är bäst?

• Svar på tråden Silverschampo?
  • Bauti

Silverchampo tonar ner det gula.
    Wella är ett bra märke. Köp det hos en frisör, inte i affären. Hos frisören kan du oxå få råd.
    Lycka till!

• shakynose

Silverschampo fungerar bra! Tar bort det gula. Men akta så att du inte får för mycket silverton om du har varma färger i övrigt. För mig blev det snyggare när jag tonade över med en ljusblond färg istället.

• Humlan66

Ja allt med lila så att säga tonar ner det gula. det finns ju massa produkter både hos en vanlig make up butik som säljer schampo etc som frissan.. och silverschampoo funkar Bla matrix har ett bra

lycka till

• Vill nu

Jag är beroende av silverschampo!
    Använder ett från Wella SP, som jag tycker är kanon. Många blir jättesträva, men det känns mer vårdande.
    Ibland varvar jag med en lättoning från Wella som heter Color fresh, i färgen 0/6. Den kan du oxå köpa hos frisör. Vi tar 119:- för den, tror jag, och den räcker läääänge.
    Silverschampo kan slå över lite i grått om man använder det för mycket, men det gör inte toningen!

Lycka till!

• lottis77

Jag förstörde mitt hår med silverschampo. Men det var för att jag använde det samtidigt som jag var platinablond. Är man vanligt blond ska det nog funka.

• Vill nu

Förstörde hur?

lottis77 skrev 2009-02-24 16:18:58 följande:
    Jag förstörde mitt hår med silverschampo. Men det var för att jag använde det samtidigt som jag var platinablond. Är man vanligt blond ska det nog funka.
  • lottis77

Det blev för sprött och gick av. Min frisör förklarade nåt om hur platinablonderingen gjorde så att hårstrået öppnades upp och när jag sedan använde silvershampot så innehöll de något kemiskt ämne som gjorde att det blev nån form av reaktion och resultatet blev att hårståna gick av. Kommer inte ihåg exakt hur det var, det här var några år sedan. Hade köpt silvershampot när jag var "vanlig" blondin och sedan fortsatte jag att använda det eftersom det fanns kvar i flaskan. Beror nog på också vilken typ av hår man har också. Kollar man av hos frisören när man köper det så ska det ju inte vara någon fara!

• JoPe2009

Jag blekte håret får några år sedan och fick en liten dragning åt för mycket gult vilket jag dämpade med silverschampo från L'oréals frisörserie med produkter. Det funkade jättebra men eftersom håret blev lite väl torrt varvade jag med silverschampo och vanligt schampo typ varannan gång. Det räckte för mig.

• Vill nu

Låter konstigt tycker jag, då ett silverschampo är ett vanligt schampo, med violetta pigment, tillsatt. Alltså inga konstiga kmikalier som förstör håret...
    Döremot om man har ett väldigt kemiskt skadat hår, så behövs ju mer vård, än vad silverschampot tillför, så på så sätt blir ju håret sprött, men det beror int på silverschampot, utan att det är sönderblekt och att silverschampot inte lagar de kemiska bryggorna i håret, som ett exemelvis proteinschampo.

lottis77 skrev 2009-02-25 11:25:50 följande:
    Det blev för sprött och gick av. Min frisör förklarade nåt om hur platinablonderingen gjorde så att hårstrået öppnades upp och när jag sedan använde silvershampot så innehöll de något kemiskt ämne som gjorde att det blev nån form av reaktion och resultatet blev att hårståna gick av. Kommer inte ihåg exakt hur det var, det här var några år sedan. Hade köpt silvershampot när jag var "vanlig" blondin och sedan fortsatte jag att använda det eftersom det fanns kvar i flaskan. Beror nog på också vilken typ av hår man har också. Kollar man av hos frisören när man köper det så ska det ju inte vara någon fara!
  • lottis77

Vill nu skrev 2009-02-25 16:18:01 följande:

Låter konstigt tycker jag, då ett silverschampo är ett vanligt schampo, med violetta pigment, tillsatt. Alltså inga konstiga kmikalier som förstör håret...Döremot om man har ett väldigt kemiskt skadat hår, så behövs ju mer vård, än vad silverschampot tillför, så på så sätt blir ju håret sprött, men det beror int på silverschampot, utan att det är sönderblekt och att silverschampot inte lagar de kemiska bryggorna i håret, som ett exemelvis proteinschampo.
    Det var som sagt några år sedan så jag kommer inte ihåg riktigt. Problemet var säkert i grund och botten den starka blonderingen som tog hårt på håret.
Svar på tråden Silverschampo?