• gotlandsulrika

Hur träffades ni?

Det är alltid spännande att höra hur par har träffats.

Hur träffades ni och var det kärlek direkt?

Jag träffade min sambo då jag tog MC körkort och han var min instruktör. Det var inte kärlek vid första ögonkastet, jag hade bestämt mig för att han inte var min typ, men han fick mig att ändra mig :)

• Svar på tråden Hur träffades ni?
  • Sååå lurade

Vi träffades en midsommar för snart 11 år sedan. Jag var nydumpad, hade precis slutat gymnasiet och inte ute efter ett förhållande, men en flirt för självförtroendets skull... Såg en okänd trevlig kille på festen som jag helt enkelt gick fram och kysste... Visade sig att han var nästan 30 och inte därför inte så intressant i mina ögon längre, men kunde inte hålla mig därifrån heller... Och här är vi nu...

• ingenjörsbruden

I kön o hissen på väg upp till en julfest för 7 år sen var luften elektrisk mellan mig o en helt okänd kille...som en skänk från ovan så fick jag denne underbare o väldigt trevliga o snygga kille till bordet...vi dansade o vi var helt sålda på varandra....inget hände på denna första träffen men vi visste båda att det var något speciellt mellan oss!

O nu så sitter man här...nygift med tillökning på gång!

• Hofsan

På gymmet. Det var kärlek efter ett par veckor. Nu e det 8 år sedan

• Persianbride2009

Min bästa vän är hans bästa väns tjej. Vi träffades via dom för 5 år sedan då jag var 19 och han 20 och sen var vi hooked 4 ever =)!!

• AnnBo

Vi träffades för ca 7 år sedan..han blev ihop med min "kompis" och jag blev ihop med hans kompis.
    Jag var ihop med hans kompis i nästan 4 år, det tog slut mellan honom och hans tjej ett år innan.
    Under hela denna tid var vi vänner..kunde prata om allt.
    Sedan när det väl tog slut mellan mig och hans kompis..fortsatte min m2b att umgås som vänner, åkte runt på hans motorcykel, festade tillsammans, han träffade killarna ja dejtade den sommarn och jag träffade de tjejerna han dejtade.
    Det var inget mer med det egentligen, visst hade jag nog alltid haft ett gott öga för honom.

Sen på en fest (hemma hos min päronen, en kräftskiva dessutom) började vi prata lite mera om "oss" och han kände för mig med...så på den vägen gick det...från nära vänner till par.
    Ingen i vår omgivning var förvånad, de tyckte att vi tagit för lång tid oss att inse det istället

Och nu är datumet satt

• AnnBo

Verkligen roligt och läsa hur man träffades, bra iniativ TS!

• BelleA

Vi gick med i samma teatergrupp. Jag var förlovad men förhållandet var INTE bra. Första gången jag såg m2b så tänkte jag att HAN skulle jag vilja ha, han var verkligen drömmen på alla sätt. Men inte skulle han kunna bli intresserad av mig, han var way over my league!
    Men så började vi umgås som vänner och jag fick råd om hur jag skulle lappa ihop mitt dåliga förhållande. Hela tiden önskade jag att min kille var som HAN, drömmen. Jag började drömma om honom på nätterna, drömde att jag kysste honom, att han sa att han var kär i mig osv. Tillslut insåg jag att jag var tokkär i HONOM. Man inte kan vara ihop med någon och samtidigt vara kär i någon annan. Så jag gjorde slut.
    Räknade med att få vara olyckligt kär ett bra tag framöver, men hellre kär i den jag inte får, än inte kär i den jag har.

MEN!! Det visade sig att HAN bara väntat på att jag skulle ta steget och bli fri, för han ville inte förstöra mitt förhållande. Så efter att jag gjort slut så berättade HAN att han hela tiden varit kär i mig. Jag hade verkligen inte fattat det alls! Och fyra dagar senare var vi ihop. Trodde aldrig det skulle hålla (många snackade om rebounce) men drygt två år senare är vi tokkära och planerar bröllop. Han är drömmen för mig och jag kände det första gången jag träffade honom.

• GlamourKitten

Ute på krogen...
    Jag såg honom direkt och frågade alla "Vem är han? Är han singel??" , det visade sig att vi har många gemensamma bekanta och det blev allt ett par pussar den kvällen. Vi träffades även nästa kväll och sedan var det kört

• På rosa moln

Jag arbetade som personlig assistent åt en tjej och träffade då på hennes ex några gånger hemma hos henne. Inte kärlek vid första ögonkastet kanske, men någonting fanns ändå där som gjorde att jag när jag arbetade mitt sista pass hos min henne kände mig tvungen att snoka reda på hans nummer... Några veckor senare skickade jag iväg ett sms och bad om en dejt och nu, drygt 18 månader senare, så är vi lyckligare än någonsin så visst fick jag både min dejt och min prins... =)

• Toblerone

Via gemensamma vänner som bestämt sig för att para ihop oss.. Det blev ingenting seriöst först men 4 år senare när vi träffades igen var vi sålda..

Svar på tråden Hur träffades ni?