• Blivande fru 090807

Skilda inbjudningar till middagsgäster och festgäster...

Hej!

Vi ska gifta oss i Augusti. Vi vill att alla de som vill komma och se våran vigsel får komma. MEN vi kommer endast bjuda våran närmaste släkt på middag. Sen när middagen är klar så kommer vi ha fest efteråt och då är ALLA (precis som i kyrkan) välkommna.

HUR ska jag skriva i inbjudan? Ska jag göra skilda inbjudningskort till släkt och till vänner?

För nu står det bara helt still i huvudet hur jag ska skriva och för att få det att låta bra...

• Svar på tråden Skilda inbjudningar till middagsgäster och festgäster...
  • MV85

"efter vigseln bjuder vi på bröllopsmiddag och fest på (plats här)" funkar till dem som får komma på bägge delarna...

"efter vigseln intar brudparet en middag med de närmsta på (plats här) innan dörrarna öppnas för fest kl. (vald tidpunkt) då vi åter hälsar er välkomna."

Eller något liknande

• Svanboet

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3292559.html
    För gammal etikett i frågan

Jag tycker inte det är konstigt alls, det finns flera brudpar här som gör precis så.

Jag tycker personligen att ni ska skilja på två inbjudningar och inte skicka "flera" - en till varje del av dagen.

I den ena som är till släkten så informerar ni om att det är vigsel, efterföljande middag och sedan fest (dans, tårta och kaffe)

I den andra så skriver ni att et är vigsel och sedan fest (dans, tårta och kaffe)

D.v.s. Om det är så ni valt att dela upp festligheten.

• inlio

Hej!

Vi kommer också att dela upp dagen på ett liknande sätt. Alla är välkomna till kyrkan, sedan är det middag ihop med "nära och kära" och på kvällen bjuder vi in "alla" till festen.

Vi kommer att skicka två olika sorters inbjudningskort, ungefär som mv85 föreslår. Med text där det står vad de är inbjudna till: vigsel + middag + fest eller vigsel + fest. Eftersom vi bestämt att vi ska servera bröllopstårtan på festen kommer vi antagligen skriva med detta i den inbjudan som går ut till de gäster som ej är med på middagen. Så att de vet vad det kommer bjudas på.

Svar på tråden Skilda inbjudningar till middagsgäster och festgäster...