• thildamy

Född med Fel Föräldrar !?

jaa precis så känner jag mig..
    Jag har inga "riktiga" föräldrar jo visst det är dom som satt mig till världen men sen då?
    Kan fatta att alla inte har den där riktiga relationen men ja jag vet inte..
    Kort fattat jag har alltid blivit sviken och det verkar bara fortsätta..
    Nu är det istort sett KRIG mina föräldrar är unga...
    Och skilde sig för ca 5 år sedan och det var då kriget började( båda har gått vidare i nya familjer) men jag har lyckats hålla mig där på en jämn nivå men nu när vi ska gifta oss så brakar h*vetet lös
    Min mamma sääger att hon bara kommer till kyrkan o maten sen går hon, jag sa åt henne att jag tycker det e respektlöst mot mig o m2b , jag tycker att man kan för 1 kväll bete sig som vuxna och låta våran bröllopsdag vara våran
    Jag vet inte vad jag ska göra?!
    Tänker gång på gång att snart ringer jag upp henne och bryter kontakten innan jag bryter ihop..ORKAR inte mera

Någon som har likn. bekymmer eller är det bara jag.

• Svar på tråden Född med Fel Föräldrar !?
  • Hammerman

I mitt fall var det enklast att bara bryta kontakten och helt enkelt inse att föräldern ifråga genom sitt handlande avskrivit sig själv som viktig person i mitt liv, krävs dock en del viljestyrka och jävlaranamma för att orka med det.

Lycka till.

• Svanboet

JAg har liknande situation och jaghar mer ller mindre brutit kontakten med pappa för han behandlar alla andra i familjen illa. Mamma är min bästa vän i livet och det kan låta hårt mot min m2b men så är det. Eftersom det blev en så smutsig skiljmässa dem emellan så kommer inte min mamma om pappa kommer och jag kan inte gifta mig utan mamma så pappa kommer helt enkelt inte bli bjuden.

Det är jobbigt och det tar emot för efter-effekten kommer inte bli rolig att hantera men man måste ta ställning och nu är det din tur. Det är jobigt precis som Hammerman sa men tänk på att det kan bli bättre längre fram om du intehar detta "brus" omkring dig i fortsättningen.

• thildamy

mina föräldrar hade en "smutsig skilsmässa " dom med.
    jag har tigare haft endast kontakt med min mamma men eftersom jag har två barn så kände jag att jag kan ha sporadisk kontankt med min pappa med tanke på att han är morfar till mina barn.
    Och vill att han ska finnas i deras liv.

Det skiljer 15år mellan mig och min mamma så vi har mer haft kompis relation hela "vuxenlivet" men ingen nära relation som man bör vilket man saknat hela livet , som du säger om din mamma bäste vän i livet .. något sånt har aldrig varit aktuellt för mig tyvärr kan jag väl oftas känna.

Jag har en yngre syster som slitits i ganska mycket mellan mina föräldrar vilket jag inte tycker är så kul..
    Men jag hoppas ju någonstans att mina föräldrar växer upp men det är väl försent.
    Jag tycker det är så tråkigt att dom gnater på sånt som kanske inte sker...
    Jag har valt att bjuda alla närmsta i min släkt och då både mamma och pappa
    Men jag menar dom behöver ju inte se på varandra.. det ska man väl klara av eller?

Svanboet skrev 2009-02-22 12:30:29 följande:
    JAg har liknande situation och jaghar mer ller mindre brutit kontakten med pappa för han behandlar alla andra i familjen illa. Mamma är min bästa vän i livet och det kan låta hårt mot min m2b men så är det. Eftersom det blev en så smutsig skiljmässa dem emellan så kommer inte min mamma om pappa kommer och jag kan inte gifta mig utan mamma så pappa kommer helt enkelt inte bli bjuden. Det är jobbigt och det tar emot för efter-effekten kommer inte bli rolig att hantera men man måste ta ställning och nu är det din tur. Det är jobigt precis som Hammerman sa men tänk på att det kan bli bättre längre fram om du intehar detta "brus" omkring dig i fortsättningen.
  • Svanboet

Det är inte alltid säkert men jag hoppas innerligt för din och din blivandes skull att allt går bra. Finns det någon i din närhet under dagen som kan hjälpa dig "hålla koll" så att alla största fallgroparna kan undvikas?

Nu vet jag inte hur eran stora dag är planerad men jag skulle liksom inte tåla att min far höll tal t.ex. (om han nu hade varit där). Jag hade inte heller velat att... Ja det är så mycket som jag oroar mig för ska kunna gå snett om båda är där så har helt enkelt valt bort den ena.

Min m2b's föräldrar kommer också men de har i alla fall vett om att hålla sig i kragen när de råkar komma i kontakt med varandra.

• thildamy

det är ju det jag oxå tycker att man kan ha vettet att bete sig för det är ju våran dag.
    Jag har ju vordsplacering så jag har ju inte tänkt att det ska vara tradions plac. utan vi sätter alla så att dom matchar varann mer...
    Det som är mest irriterande är att mor min blixtrar så snabbt, hon sa tex att om det blir nått så går jag... åhh måste man börja hålla på så flera månader innan kan man inte ist ha inställningen att det ska funka.
    Det är min fars fru som kan ställa till lite grann pga alkohol men JAG ska ta det med henne vänligt men bestämt nått i stil med... ska ni närvara så blir det inget strul eller skitsnack det får ni ta en annan dag MIN dag ska inte bli förstörd och vet ni att ni inte kan klara av det till 100% så behöver ni inte komma.
    Jag vet att om inte min fars fru kommer så kommer tyvärr inte min far heller
    Men det är ju flera månader kvar men man oroar sig hela tiden för vad som kommer att komma på tal nästa gång

• Svanboet

Jag skickar en av BTs kända styrkekrämar och hoppas att det löser sig för er.

Naturligtvis vill man alltid att föräldrarna ska ha vett om att uppföra sig men jag har slutligen resonerat som så att kan jag inte vara säker, hur mycket de än lovar, så kommer vi inte bjuda för att slippa oron innan och under. Ibland handlar det om att orka välja bort och sluta hoppas, tyvärr

thildamy skrev 2009-02-23 14:08:38 följande:
    det är ju det jag oxå tycker att man kan ha vettet att bete sig för det är ju våran dag.Jag har ju vordsplacering så jag har ju inte tänkt att det ska vara tradions plac. utan vi sätter alla så att dom matchar varann mer... Det som är mest irriterande är att mor min blixtrar så snabbt, hon sa tex att om det blir nått så går jag... åhh måste man börja hålla på så flera månader innan kan man inte ist ha inställningen att det ska funka.Det är min fars fru som kan ställa till lite grann pga alkohol men JAG ska ta det med henne vänligt men bestämt nått i stil med... ska ni närvara så blir det inget strul eller skitsnack det får ni ta en annan dag MIN dag ska inte bli förstörd och vet ni att ni inte kan klara av det till 100% så behöver ni inte komma.Jag vet att om inte min fars fru kommer så kommer tyvärr inte min far heller Men det är ju flera månader kvar men man oroar sig hela tiden för vad som kommer att komma på tal nästa gång
  • thildamy

jo visst är det så... men ibland är det inte så enkelt att välja OCH vilket ska jag välja
    Tar jag inte ena så blir resten av släkten ----
    Och tar jag det ena så blir den släkten-----
    nä det är inte lätt
    Nä nu e jag rävig mot dom
    HAR DOM SATT MIG TILL VÄRLDEN FÅR DOM F*N STÅ SITT KAST!!!
    Och nu är det jag som ska gifta mig så då får dom välja stödja oss på våran dag eller lämna återbud ... PUNKT

• thildamy

MMM... jag ska lägga min energi och glädje på trevligar ting...
    Som blivande mannen min och mina trollungar och så klart det stundande bröllopet.

Tack svanboet för att jag fått rensa mig och fått höra från dig en vinkel
    många rosor till dig!

• Livsglöd

Vi har liknande problem i min sambos familj. Vi har valt att skippa ett traditionellt bröllop. Utan vi gifter oss i rådhuset sen kommer v äta en god middag med våra närmsta vänner.. Blod är inte alltid tjockare än vatten...

Men jag hoppas ni får en underbar dag och att de visar er den respekten och inte drar igång något på er bröllopsdag.

Lycka till! kram!

• novia72

Har gjort samma som Hammerman1 - men efter ett tag går det över och man tänker varför har inte jag gjort detta tidigare- såna människor kräver otroligt mycket negativ energi av en...

i mitt fall handlar det om min biologiska far och som tur har jag under alla dessa år haft min styvfar som idag är min far- morfar till mina barn- och den som förtjänar all respekt och kärlek.

Svar på tråden Född med Fel Föräldrar !?