• Lillinor

Blir inget

Hej på er.
    fram till igår var vi i full gång med att planera vår dag.
    klänning +mått klart
    stadshuset bokat
    datum klart
    färger klart
    sen kom vi till svärmor och skulle prata en del om dagen
    Hon hade tidigare pratat och tyckt att vi skulle vara i deras träd gård. och att hon skulle fixa maten

nu 'blir det för trångt. men ta denna lokal ist. och köp denna dricka och NEJ inte ska han väl ha en svart kostym?
    och i oktober ska det vara rosa ,röda och orangea blommor och den ska ju brudgummen bestämma det vet jag.....
    Jag såg vår tajta budget bara skena iväg med tusenlappar när hon började prata om lokaler och dricka och frack mm
    så nu är lusten slut och vi blåste av allt när vi kom hem.
    Tråkigt men så är det... jag kommer tillbaka när vi kör igång igen... Lycka till allihopa!!!

• Svar på tråden Blir inget
  • Vill nu

Vad tråkigt!
    Men tror du inte att det var ett beslut i stundens hätta? Att om ni låter det bero några dagar så kan ni hitta lusten igen?

Lycka till, hur som!

• shakynose

Trist. Förstår att ni tappade lusten, men jag hoppas att ni får den åter. Bröllopsplanering ska ju vara kul!

• Luucie

Det var verkligen jättetråkigt för er!

Men jag måste bara fråga..hur kommer det sig att hon har så makalöst stort inflytande över er att ni blåser av ett helt bröllop pga av hennes inblandning?!

Jag har inga människor i mitt liv som skulle kunna få mig att må så dåligt så att jag tappar lusten att gifta mig med den jag älskar..det måste var hemskt...och ja jag vet inte vad mer jag kan säga?

Hoppas ni kommer över det och att kärleken till varandra och er önskan om hur ni vill ha det segrar till slut.

• Mrs Baom

Skit i vad andra tycker å fixa ERT bröllop som ni vill ha det!! Det finns massor med tips på hur ni kan spara om bedgeten är tight:) Deppa inte ihop, det kommer att bli så bra!! Gör som ni själva vill och om någon känner att det inte passar så kan de stanna hemma;)

LYCKA TILL!!

• Corona

Fy vad trist, men det är så typiskt att folk har åsikter man inte bett om. Men kom ihåg att det är ERT bröllop, inte din mans föräldrars eller dina föräldrars (de har, i bästa fall, redan haft sina!) och det är hur NI vill ha det som räknas.

Det finns alltid sätt att komma runt en tight budget, ta t ex kuvertavgift (festen är ju oftast den största utgiften). Vill du vara lite finkänslig kan du ju säga att "inte ska du behöva slita med matlagning på festen, vi vill att du ska vara gäst och bara koppla av". Och det finns faktiskt inga lagar som styr vilka färger man ska ha på blommorna en viss månad, tänk bara så länge kombinationen rött-rosa-orange varit bannlyst för att de skär sig mot varandra.

Nä, djupa andetag och så kör ni ert race, och lägger sig svärmor i alltför mycket så invig henne inte i några detaljer i era planer!

• Tillsommaren

Hejsan hej.
    Lillinor var mitt gamla alias, men som jag skrev tidigare så tappade vi lusten fullständigt.
    Min sambo tänkte lite idag och kom med det briljanta förslaget att vi struntar i alla andra och tar barnen med oss till stadshuset i sommar och gifter oss själva.
    köper ringen jag vill ha och blommor och klär oss fint och bara gör det för oss.
    Kan säga att då kom lusten tillbaka!!!
    Vi behöver ju bara varann och barnen såklart sen har vi litet kalas bara vi.
    Kruxet är bara att vem ska fota oss för vi vill ju ha dagen till ett minne för det..!

Ha det bra Och nu skiter vi i alla som lägger sig i

• 20090725

kan ni inte fråga vigselförättaren, eller hitta en "amatör" fotograf, till ett bra pris! kanske kan fråa en av era närmaste kompisar att fota er??

va skönt att det löste sig för er!
    och alla lycko önskningar till er!

• Tindragull

Vad bra!

Tillsommaren skrev 2009-02-22 18:12:29 följande:
    Hejsan hej. Lillinor var mitt gamla alias, men som jag skrev tidigare så tappade vi lusten fullständigt.Min sambo tänkte lite idag och kom med det briljanta förslaget att vi struntar i alla andra och tar barnen med oss till stadshuset i sommar och gifter oss själva.köper ringen jag vill ha och blommor och klär oss fint och bara gör det för oss. Kan säga att då kom lusten tillbaka!!!Vi behöver ju bara varann och barnen såklart sen har vi litet kalas bara vi.Kruxet är bara att vem ska fota oss för vi vill ju ha dagen till ett minne för det..!Ha det bra Och nu skiter vi i alla som lägger sig i
  • Im yours

Slutet gott, allt gott! Lycka till!

• shakynose
    Tillsommaren skrev 2009-02-22 18:12:29 följande:
    Hejsan hej. Lillinor var mitt gamla alias, men som jag skrev tidigare så tappade vi lusten fullständigt.Min sambo tänkte lite idag och kom med det briljanta förslaget att vi struntar i alla andra och tar barnen med oss till stadshuset i sommar och gifter oss själva.köper ringen jag vill ha och blommor och klär oss fint och bara gör det för oss. Kan säga att då kom lusten tillbaka!!!Vi behöver ju bara varann och barnen såklart sen har vi litet kalas bara vi.Kruxet är bara att vem ska fota oss för vi vill ju ha dagen till ett minne för det..! Ha det bra Och nu skiter vi i alla som lägger sig i
    Vilken briljant idé! Med pengarna som ni sparar på att inte bjuda tjocka släkten kan ni väl kosta på er en fotograf? Tycker jag tralalala!
    Vad härligt att lusten kom tillbaka så snabbt!
  • Mrs Baom

Verkligen härligt att ni kommit fram till hur NI vill ha det!! GRATTIS!!

• Persianbride2009

Va trist, tcyekr ni ska faighta för ERT bröllop!!!

• Tillsommaren

tack alla och shakynose. det ska vi tänka på..hyra en fotograf

Vi tänker ha en fest för alla så småning om men inte nu... nästa år tror vi för då fyller jag 30 , han 40 och så det här.. blir bra då..

• Kela2

Det låter som att ni har en bra plan nu! Lycka till!

• Corona

Verkligen jättekul att höra, stort lycka till från mig också!

• SoonToBeMrsN

Jag tycker att ni ska göra det som ni hade planerat från början....det är väl ni som ska gifta er...inte hon

Svar på tråden Blir inget