• aikidoaasa

Gillar min nya träning.

I torsdags skaffade vi en "wiifit board" board till våran wii. Vilka roliga övningar som det kom med den! Jag känner en massa träningsvärk i mina benmuskler så någon verkan har den idaf. Dessutom är den bra på att känna av den riktiga vikten och känna av vilken typ av träning som man bör träna mer på. (I form av balans etc...)

Allt eftersom jag tränar får jag dessutom en massa nya övningar som jag låser upp. Det bästa är nästan att jag kan tävla mot min sambo också och jämför vem som har mest balans etc...

Man vill ju komma i form till sommaren så att man kan göra "beach 2009" och för att sen hitta en klänning som man kan se vacker ut i!

Denna kombinerad med andra aktiviteter kommer säkert att göra susen... hoppas jag.
  • Svar på tråden Gillar min nya träning.
  • konstigabaralillajag

Har tänkt att köpa en bräda jag med... Finns de ute i butik nu alltså?

• aikidoaasa

Det finns lite här och där... fast det går åt fort. Min sambo fyllde åt i onsdags förra veckan och när vi hade tänkt köpa den då var de slut överallt... så då skyndade vi oss att boka en tills när de skulle komma in.

Jag tycker att det är så tråkigt att gå på gym, men en del av de övningarna som man gör där finns med i spelet och det blir mycket roligare när man kan se resultat i form av poäng och se att man hela tiden blir bättre. Sådan pepping är precis vad jag behöver!

• konstigabaralillajag

Då får jag ge mig ut och leta nu då för jag vill ha en sådan!

• 28 Aug

Är det maxvikt på dom? Vore ju super när man går hemma med bebis och inte kan rysa till gymmet

• konstigabaralillajag

Hämtat från nintendos sida:
    Maxvikt: 150 kg (väger du mer kan du inte använda Wii Balance Board)

• 28 Aug

Haha då klarar jag mig

konstigabaralillajag skrev 2009-02-21 12:21:21 följande:
    Hämtat från nintendos sida: Maxvikt: 150 kg (väger du mer kan du inte använda Wii Balance Board)
  • aikidoaasa

Varning!
    Den har en hemsk bieffekt! Jag kan just nu nästan inte röra på mig då jag har sådan träningsvärk! Man håller på för att det är så kul... och senare kan man inte göra något för att det gör för ont!
    Mina nedre magmuskler tar kål på mig! Hehehe...

• 28 Aug

Haha låter värt det Fyller år om en månad så vet vad jag ska önska!

• älskarlivet

Det är jätteskoj med wii fit. Köp även till spelet snowboardspelet som finns till balanceboard! Himla roligt!

• 28 Aug

ÅH ska banne mig önska detta! Då har jag ett år att fit'a mig i form

• konstigabaralillajag

Idag köpte min sambo en bräda till mig. Hittade en på blocket och nu har jag kört en timma. Skitsvårt var det med aerobic, hur 17 ska man komma upp rätt på brädan? Jag blir så förbaskad att jag inte kan sluta, men det är kanske det som är meningen med det :)

• misscat

Hmm man kanske ska och införskaffa en, men är de alltså så svåra att få tag på?
    Frågan är väl om man kommer att få använda den här hemma eller om det blir resten av familjen som ockuperar den...

Svar på tråden Gillar min nya träning.