• FrökenF

Egna inbjudningskort, hur göra med text??

Hur har ni gjort med texten ni som gjort egna inbjudningar?
    Alltså, ni som knåpar ihop egna fina inbjudningar.
    Skriver ni texten själva eller hur gör ni?

Det går väl inte att få det utskrivet på datorn när man klippt och klistrat ihop fina kort....

• Svar på tråden Egna inbjudningskort, hur göra med text??
  • aikidoaasa

Man kanske kan skriva texten på ett papper som man sedan klistrar/tejpar dit efteråt... då kan man skriva ut med hjälp av skrivare... det är en fundering som jag sitter och lurar på.

• anapanasiti

Jag har gjort mina inbjudningar i photoshop, sedan har jag skrivit ut dem på silverpapper och satt in dem i ett vitt kort (10x21cm) med dubbelhäftande tejp.

• 27juni2009

jag har skrivit vår text, skickat för stämpeltillverkning, stämplat o embossat

• källerudd

Vart har du skickat för stämpeltillverkning, det verkar ju vara ett smidigt sett och embossing som är så snyggt...

på tal om embossing, måste man ha en speciell stämpeldyna för att det ska fungera...köpte en stämpel dyna här i stan (ej specifikt för embossing) men det fungerade inte alls, precis som om den torkade för fort för att pulvret skulle hinna fastna...

27juni2009 skrev 2009-02-19 20:28:23 följande:
    jag har skrivit vår text, skickat för stämpeltillverkning, stämplat o embossat
  • Fru Wi

Jag kommer att klippa och klistra och en del av våra kort kommer att vara utskrivet på dator som jag klistrar dig själv. Så visst går det.

• Hemlig2009

Det är nog det vanliga, att man skriver ut texten på ett annat papper och sedan klistrar in på valfritt sätt. Så gjorde även jag.

• Malmöbrud 2009

jag gjorde layouten själv och köpte papper på Matton. Sen gick jag till ett tryckeri och tryckte upp texten på papprena och bade dem skära till dem, kostade en hundring. Måste säga att jag gillade slutresultatet.

• MDB

kostade det bara en hundring att trycka och skära? trodde det var jättedyrt att gå till tryckeri men det kanske inte är så farligt då, om man gjort layouten själv och så? hur många tryckte du? var det som en inlaga/kort inuti inbjudan du tryckte eller var det framsidan på korten också`? (tittade i ditt galleri och såg att du hade text på framsidan, fina förresten!)

Svar på tråden Egna inbjudningskort, hur göra med text??