• syllan

Bjuda jobbarkopisarna?

Har så svårt att bestämma mig, ska jag bjuda mina jobbarkompisar med respektive eller inte? jag umgås inte med dom privat, men man träffas ju varje dag och vi vet ju allt om varandra och de är alla i min ålder (typ 30). det blir 16 gäster till i så fall, och vissa av jobbarkompisarna vill jag verkligen ha med, men kan inte bara bjuda vissa...

Hur har ni gjort????

• Svar på tråden Bjuda jobbarkopisarna?
  • vitlök

Jag ska bjuda en av dem, med make förstås. Men ingen annan. Har funderat på att bjuda en av de pensionerade undersköterskorna - bara för att hon är så skön. Får se lite hur mångagäster vi kan ha. Har inte bestämd oss ännu.

Man ska väl bjuda dem man trivs med, men om ni inte omgås alls privat kännsd et väl lite konstigt??? Mina vill komma och titta i kyrkan, de vet inte ännu att vi nog gifter oss i mina föräldrars trädgård.....

Vitlök

• konstigabaralillajag

Min sambo kommer att bjuda två st arbetskamrater och deras resektive...

• AnnBo

Jag gillar alla mina arbetskamrater lika mkt, vissa festar jag även med ibland men vi har valt att inte bjuda någon av dem, eftersom vi inte kan bjuda alla och skulle vi bjuda alla, ja då skulle vårt gästantal stiga avsevärt med partners också.

Men mina arbetskompisar förstår och bli inte ledsna för det

• Vill nu

Vi har bara bjudit de jobbarkompisar vi umgås privat med till middagen. Till kyrkan har vi välkomnat alla. Sen kommer två av mina jobbarkompisar att servera på middagen, så då får ju vara med på festen sen...

• tonårsmorsa

Jag kommer bjuda alla mina jobbarkompisar med familjer. Men då bor de flesta i samma område som oss och några har även barn i samma klass som våra. Min m2b bjuder däremot bara några utvalda. Fast han byter ofta arbetsgrupp så han har ju lite andra relationer till sina arbetskamrater. Sen har vi istället väldigt lite släkt att bjuda.

• aikidoaasa

Man kan välja vilka man vill ha med av kollegorna... men det kan vara bra att fundera på att bjuda alla från sin avdelning om man bjuder mer än en. (Det blir inte kul med utfrysningen senare)

Själv finns det några som jag kommer att vilja bjuda... rent generellt så är det mina kollegor som har samma "rang" som jag eller högre... (ledningen som jag är med i) resten har jag ingen speciell som jag vill bjuda. Där skulle det kännas konstigt om jag bjöd en men inte en annan... självklart ska de isåfall få komma med respektive för jag vill inte dela på par.

• sprättan

Hello jag har bjudit alla mina åtta arbetskamrater de är ju min andra familj spenderar mer tid med dem en min familj nästan.
    Men deras respektive bjöd jag inte jag frågade dem vad de tyckte och de sa att en dag utan sina karlar kan va skönt..hihi.
    Det är ju inte dem jag träffar 7 till 16 fem dar i veckan.

• rossi82

Jag har precis samma problem och måste bestämma mig nu eftersom att vi ska ut med inbjudningarna i helgen. Vi är 8 kollegor och jag har jobbat där ca ett år och skulle helst vilja bjuda 3, men det känns inte ok då vi jobbar så tight. Vi umgås inte privat, men har jätte kul ihop och går ut tillsammans ibland. Ingen av dem känner mina vänner väl, men de skulle nog roa sig själv och har absolut inte ngra problem att umgås med andra. Ska jag bjuda dem blir vi 14 till och en av kollegorna känns faktiskt halvbekväm att ha med då den alltid ska granska, kommentera, tycka och tänka? Hur ska jag göra - tror att de blir besvikna om de inte blir bjudna? Vet att det är vår dag, men det går inte att välja några, alla eller ingen känns det som.

• Scalibregma

Oj Rossi82, det hade kunnat vara jag som skrev det dära!!

Jag har nog bestämmt mig för att priset blir för högt om jag ska bjuda kollegorna.. Tre av dem vill jag bjuda, men det skulle innebära att det blir 15 extra.. för det är ett litet företag och jag vill inte bara bjuda några..

• Fenixx

vi har ett härligt arbetsgäng, men med alla dem och deras partners hade blivit för mycket för våran ekonomi så då väljer vi att inte bjuda några.

• laris

Jag har bjudit 2 av mina jobbarkompisar samt deras respektive. Även om jag gillar alla så är det de två jag umgås med på fritiden.

• Kalin

Jag arbetar på en liten arbetsplats, men med alla skulle det ändå bli typ 12 till (med respektive) det blir för dyrt och jag kanske inte behövt bjuda alla men jag vill inte utesluta någon. Jag håller nog ändå på att jobb är jobb och privat är privat. Jag äger företaget och är chef, förutom till min partner så då känns det ännu mer konstigt, då ska jag bara bjuda min partner men det känns inte heller bra. Har inte helt bestämt än, men det blir nog att jag inte bjuder någon. Svårt! Mannen ska inte bjuda någon, för stort företag och ofta byte i arbetsgrupper.

Svar på tråden Bjuda jobbarkopisarna?