När ska man börja med festprogrammet?
Vi ska gifta oss i sommar och har inte börjat med festprogrammet än. När började ni?
känner mig en aning förvirrad för jag vet inte riktigt hur jag ska göra, några tips kanske ?
Ha d gott!
Vi ska gifta oss i sommar och har inte börjat med festprogrammet än. När började ni?
känner mig en aning förvirrad för jag vet inte riktigt hur jag ska göra, några tips kanske ?
Ha d gott!
Vi har redan börjat så smått, gifter oss 13/6
Och vi gifter oss 14 mars men har inte börjat än
Det beror ju också på vilken ambitionsnivå ni har. Vi har mest sångtexter i vårt och inte så mycket text.
Bordsplaceringen brukar ändra sig i sista stund (i värsta fall strax före middagen) så det vill jag inte ha med. Möjligen våra släktträd med deltagarnas namn men jag tror vi sätter upp det i lokalen i stället.
I vilket fall - räkna inte med att folk tar hem sina festprogram. Var skall man ha dem under dansen? Ibland sparar jag ett ex om det var någon ny sångtext eller liknande med men för det mesta slängs dem när borden bryts.
Vi ska inte ha några sångtexter i våra, vill inte ha allsång under middagen.
Däremot brukar jag alltid ta med mig festhäfte och vigselprogram hem, när jag varit på bröllop.
Vad har ni i häftet? *nyfiken för alla häften jag någonsin sett har haft fullt med sånger men lite av annat*
Vi ska ha "visste du att?" om oss, om roliga saker vi sagt/gjort,
vi ska ha gästpresentationer,
en liten text av oss där vi tackar de som varit extra betydelsefulla i planeringen etc,
sen kommer vi ha menyn,
ordningsregler och andra roliga texter
Ok. Vi har tänkt lite tvärtom. Vi vill ha lite text så att folk inte sitter och läser utan "tvingas" prata med sina bordsgrannar. Sedan vill jag ha mycket sång (både allsång och egnkomponerade visor till oss) och spex, hellre det än tal även om det för all del finns goda talare i släkten också
Vi kommer påbörja vårt nu, men en stor del av det kommer inte att göras av oss, utan av våra tärnor och best men! Precis som jag gjort mina tärnors! Tycker det är kul när de t ex gör frågor om oss, så vi inte vet vad den andre svarat etc.
Oj, kanske ska säga att vi gifter oss 4 Juli!
Ja, vi vill inte ha allsång, det får mig att tänka på alla sittningar när man pluggade.. Inte de minnena jag vill ha på vår bröllopsfest..
Vi vill hellre ha tal!
Vi kommer inte ha jättemycket text, men gästpresentationerna lär ta några sidor..
vi gifter oss 9/9 och jag har börjat.. bara kvar 3 sidor
Det är kul att lalla på med det
Känner att jag vill ha det klart tidigt då jag vet att har jag för mycket att göra så brister mitt humör och det vill jag inte ha just innan
Haha! Studentfesterna är saligt bortglömda!!
Det är väl som man är van vid - för oss är det ingen riktig fest om det inte är sång och spex och lite livat! Talen får man på köpet...
För att inte tala om hur snopna gästerna skulle bli om vi inte hade sånger och spex... bäst för släktfridens skull alltså att ha sånger!
jag har i stort sett gjort vår grund i festhäftet...
Vi har även gjort en grundbordsplacering, då vi tror att alla som vi bjuder kommer eftersom vi har talat om det för alla, för att de skulle hitta barnvakt i tid, då de kommer från skåne till Linköping..
Glömde bort, vi ska så klart ha bilder på oss i häftet också, ev även från när vi var små..