• teres76

Monogramm

Hej snälla finns det någon där ute som är bättre på datorer än jag och kan hjälpa mig med ett monogramm m initialerna M och T tack på förhand

• Svar på tråden Monogramm
  • marsros

gör i power point med wordart..superenkelt

Öppna powerpoint
    gör en ruta wordart, skriv in den ena bokstaven och välj font och färg. Gör en till med den andra bokstaven.
    Gruppera sedan bilderna till 1 och spara som j-peg

• teres76

Tack för tipset men när jag gör det så går det inte att göra den andra bokstaven utan det är bara den första som ändras hela tiden fast jag har den andra bokstaven i en ruta. Jag är helt nollställd när det gäller datorer, jag visste inte ens att vi hade power point i datorn. //Teres

• konstigabaralillajag

Jag kan hjälpa dig om du vill...

• teres76

Konstigabaralillajag.
    Du får jättegärna hjälpa mig

• Mallan05

Jag sitter just nu och blir frustrerad över hur dålig jag är på power point, har dessutom en ny version så jag kan inte bara för den heller... men jag har en fråga till dig marsros. Jag har fått till mina tre bilder men när jag ska sammanföra dem, gruppera som du säger så går jag bet. Testade i word som jag känner mig mer hemma i och där har jag fått till det men jag har inte lyckas spara det som en bild, utan ska jag korrigera, flytta runt bilden får jag flytta varje del försig och sedan försöka få ihop det likadant. Hoppas du förstår vad jag menar och att du har något bra tips ; ) Tack snälla!!

marsros skrev 2009-02-19 10:05:49 följande:
    gör i power point med wordart..superenkeltÖppna powerpointgör en ruta wordart, skriv in den ena bokstaven och välj font och färg. Gör en till med den andra bokstaven. Gruppera sedan bilderna till 1 och spara som j-peg
  • Adagio

Mallan, tror jag sitter med exakt samma problem! Oerhört frustrerande, jag vill få ihop de båda rutorna till en, liksom.

Svar på tråden Monogramm