Vad måste man få med i en inbjudan?
Vad behövs mer än datum, plats, osa?
Vad behövs mer än datum, plats, osa?
ha ha vilka det är som gifter sig kanske ... nä skämt å sido
vi har med längst upp vilka inbjudan gäller, sedan våra namn, kyrkan, datum och tid, sedan kommer vart bröllopsfesten är, sedan på ena sidan står osa där har vi två telenummer och en email (för utländska gäster kanske tycker att det är smidigare så de inte behöver ringa mitt i natten...) på andra sidan står klädsel - vi ska ha kostym.
sedan stoppar vi med ett allmänt info blad där det står - spex och tal anmäles till toastmaster och toastmadam.
sedan står det - barn är en gudagåva men i kväll får de stanna hemma och sova MEN om de behöver amma får de följa med mammma
sedan står det info om boende för långväga gäster
TIDEN!!!
Vi läste igenom innan vi skickade beställningen, när vi fick hem inbjudningarna, innan vi skickade dom, och även min mor tittade på dom...men lik fasen så missade vi klockslaget
Såg det först då jag öppnade den inbjudan jag skickade till oss själva...(vill ju ha en sparad med frimärke & stämpel)
tack för tipsen!
rimmet med att lämna barnen hemma var bra!
Jag passar också på att sno det rimmet. Tycker att det var helt klockrent. Tack!
*nivå på klädsel! (Jo det är en hjälp att veta hur uppklätt det kommer att vara)
*Utomhusvistelser under dagen?(så man tar med extrakläder, rätt skor osv)
*Vägbeskrivning,tydliga och RÄTT namn på kyrka/lokal tips på bussnummer eller så(kanske på en egen lapp)
*Info så det framgår om det är mat el fika eller ingenting efteråt...
*Info om ev självkostnadsbar, så man har med sig pengar