• Joji

Inbjudningar ej kommit fram...

Fy fasen! Vi la på våra 47 inbjudningar förra torsdagen - har under de senaste dagarna fått veta att minst 8 inte kommit fram ännu! Bland annat har inte m2b´s mamma, pappa eller bröder fått, inte min bror, inte tre vänner...

Ringde Posten, som sa att de inte visste vad som hänt. De hade inget inrapporterat. Vi skulle avvakta tills imorgon innan vi gör en reklamation, men det förändrar ju inget för de kan inte hitta korten ändå om de är borta sa hon.

Detta känns jobbigt utifrån flera perspektiv. Dels att vi inte riktigt vet vilka som fått och inte. Dels att det är supertrist att ringa runt till folk och fråga om de fått en inbjdudan - de skulle ju komma som en kul överaskning i brevlådan! Dels att vi suttit många många timmar och pysslat med våra kort. Dels att de inte var så billiga att göra. Ska vi göra om massa då eller?

Ska åka till vårt Postkontor nu och fråga vad som menas. Behövde få skriva av mig här lite...

• Svar på tråden Inbjudningar ej kommit fram...
  • lillalyckan

nej vad trist... Hoppas att det löser sig, är ju inte så kul att behöva ringa runt, Inte så kul att skicka nya heller, speciellt inte med tanke på att det kostar en del...

• fjutjur brajd

Fy va tråkigt! Hoppas att Posten på nåt sätt kan hitta era kort...

Hade ni gjort korten på något speciellt sätt. Särskilda kuvert eller sigill eller nåt sånt som kan vara förklaringen. För (minst!) 8 av 47 låter ju väldigt mycket!

• Fru Indosaurie

ajdå vad jobbigt
    Hade ni avsändare på kuverten? verkar ju konstigt att så många ur samma leverans försvinner om det inte hänt något speciellt..

• lottis77

Hoppas verkligen att de kommer tillrätta snabbt!! Förstår er stress... Skriv och berätta hur det går! Kram

• MammaMiaa

Gud va trist. Hoppas det löser sig.

• DanKat

Kan adresserna ha råkat försvinna från själva kuverten, t.ex. om ni haft cellofankuvert och klistrat fast etiketter med adresserna och dom kan ha ramlat av..? (om inte klistret var så bra) I så fall är det ju inte lätt för posten att veta vart dom ska...

• Joji

Tack för ert stöd!

Inga ovanliga kuvert - hade klippt ut adresslappar med mönstersax och klistat på så de satt hårt. Borde absolut inte kunna trilla av!

Ingen avsändare på, vilket man nu i efterhand kan tänka var korkat... Det skulle ju vara "snyggt" med bara ordet Inbjudan stämplat med guldtext på baksidan. *suck*

Det fula är att min brorsdotter och hennes kille fick sitt, men inte min bror - de bor ju i samma hem!

Posten här visste inget, breven går inte ens in till dem utan in till ett större Postkontor. Ska ringa dit imorgon.

• MuffinsTönt

stackars dig!!!

Ring till kontoret vettja! Har själv jobbat på posten. Där hamnar alla brev som inte har tydlig mottagaradress i ett specell fack. Kan hända att dina inbjudningskort ocså hamnat där. Dem med ofullständiga adress eller namn finns det folk som kollar upp det. Övriga vet jag fatiskt inte. Men förhoppningsvis har dem inte slängt ngt. Dem kanske väntar på avs ska ringa till dem.

Värt o prova! Lycka till!!

• Nalle Puh 40

Vad det rätt porto på? Något annat kan jag inte komma på...

Hoppas det löser sig...

• Joji

Nalle Puh 40 skrev 2009-02-18 18:41:03 följande:

Vad det rätt porto på? Något annat kan jag inte komma på...Hoppas det löser sig...
    Jajamen, var till och med inne på Posten och vägde dem för att vara säker!
Svar på tråden Inbjudningar ej kommit fram...