• MimmiMama

2009-07-18 fler?

Tänkte kolla om det är fler som ska gifta sig samma datum

Vad har ni fixat och vad har ni kvar?

• Svar på tråden 2009-07-18 fler?
  • DanKat

Vi gifter oss då!!! Insåg häromdan att det bara är fem månader kvar!!!!!! Oooo, vad vi längtar!!!

Hmm, om jag ska räkna upp detaljerat allt vi har fixat så blir det rätt långt Får försöka skriva lite kort:

♥ Köpt ring
    ♥ Skickat ut inbjudningarna
    ♥ Bestämt hur nästan alla andra trycksaker ska se ut (pysslar själva)
    ♥ Fixat det mesta till själva vigseln (dock ingen solist än, ska fråga en kompis)
    ♥ Bestämt alla dekorationer till festen (har typ tusen saker som jag håller på att pyssla med till det, ÄLSKAR pyssel )
    ♥ Håller på att göra grejer till bordsplaceringen och servettringar (har bilder i galleriet)
    ♥ Bokat alla lokaler som behövs, frågat präst+kantor, bokat porslin (hyr från en butik), bokat en jätteboxningsring till dagen efter då vi ska vara hemma hos mina föräldrar med alla gäster
    ♥ Har alla kläder till mig utom underkläderna, har bokat m2b:s kläder. Tärnan (min syster) har beställt sin klänning
    ♥ Har bestämt efterrätt och tårta, ska förhoppningsvis åka hem någon helg snart och träffa han som ska fixa maten åt oss
    ♥ Bokat hotellrum för bröllopsnatten
    ♥ Bokat häst & vagn att åka till och från vigseln med
    ♥ Prel.bokat en fotograf (vill helst att en släkting ska ta bilderna, men om inte hon kan komma ska vi ha den vi prel.bokat)
    ♥ Har värdinnor (2st) till festen
    ♥ Fixat florist (en av bröllopsgästerna)

Tror jag fått med det mesta (skulle ha kunnat skriva mycket mer detaljerat men då hade det varit ännu jobbigare för alla andra att läsa )

• DanKat

Just ja, har ju bestämt frisyr också, min syster (som är frisör) gjorde provuppsätting på mig i julas

• MimmiMama

♥ Köpt ring HAR VI INTE GJORT!!
    ♥ Skickat ut inbjudningarna GJORT!
    ♥ Bestämt hur nästan alla andra trycksaker ska se ut (pysslar själva)HAR VI INTE GJORT!!
    ♥ Fixat det mesta till själva vigseln (dock ingen solist än, ska fråga en kompis)HAR VI INTE GJORT!!
    ♥ Bestämt alla dekorationer till festen (har typ tusen saker som jag håller på att pyssla med till det, ÄLSKAR pyssel )HAR VI INTE GJORT!!
    ♥ Håller på att göra grejer till bordsplaceringen och servettringar (har bilder i galleriet)HAR VI INTE GJORT!!
    ♥ Bokat alla lokaler som behövs, frågat präst+kantor, bokat porslin (hyr från en butik), GJORT!!
    ♥ Har alla kläder till mig utom underkläderna, har bokat m2b:s kläder. HAR VI INTE GJORT!!
    ♥ Har bestämt efterrätt och tårta, HAR VI INTE GJORT!!
    ♥ Bokat hotellrum för bröllopsnatten HAR VI INTE GJORT!!
    ♥ Bokat häst & vagn att åka till och från vigseln med GJORT FAST BIL DOCK EJ HELT 100% SVAR ÄNNU
    ♥ Prel.bokat en fotograf GJORT!!
    ♥ Har värdinnor (2st) till festen GJORT!!
    ♥ Fixat florist (en av bröllopsgästerna)GJORT!!

OJ OJ jag har mycket kvar!

• DanKat
    MimmiMama skrev 2009-02-16 23:29:02 följande:
    OJ OJ jag har mycket kvar!
    Men vi började ganska tidigt eftersom jag ville hinna pyssla en massa till bröllopet (har gjort/ska göra några saker som är väääldigt tidskrävande...) Och så ville vi se till att lokaler och annat inte blev uppbokat av någon annan

Är det ingen fler här som gifter sig 18:e juli som kan berätta hur långt dom kommit?
  • MimmiMama

När bestämde ni ert datum? Vi bestämde oss mellan jul och nyår

• DanKat

Hmm, vi hade åtminstone bestämt det i våras, för då köpte vi våra ringar (både förlovningsringarna och vigselringen). Kommer inte ihåg exakt när vi bestämde, men vi visste vigseldatumet innan vi visste när vi skulle förlova oss iaf Vi kom fram till datumet ganska lätt ändå, vi ville ha typ mitt i sommaren, och den 11:e (som vi först tänkte) kom vi fram till skulle bli lite väl tajt eftersom vi kommer åka utomlands runt midsommar och vara borta förmodligen ca två veckor.

Svar på tråden 2009-07-18 fler?