• Mummel

Cupcakes i Göteborg?

Någon som har bra tips på vart man kan få tag i riktigt fina cupcakes i Göteborg? Engelska tårthuset har jag redan varit i kontakt med, men fler ställen? Det trixiga är att många ordnar ju bakelser men jag vill ha sådanadär härliga, snygga cupcakes, tex sådanahär: blixman.blogg.se/category/cupcakes.html

• Svar på tråden Cupcakes i Göteborg?
  • MimmiMama

Herre gud vilka underbara cupcakes!!!!!!!
    VILL HA VILL HA VILL HA VILL HA !!!!!

• Min

Sweets of Sweden finns i Göteborg. Bakar cupcakes och macaronsGlad

• Puman-prinsen

Så vitt jag vet så är det bara Be My Cupcake godkända enligt livsmedelsverket.

Sånt är viktigt! Mna vill väl inte att gäster ska bli sjuka!

• SnartFruSir

Jag har skrivigt det förut i någon annan tråd, men jag vet att NK har öppnat ett amerikanskt bageri längst ner. De hade massor med olika cupcakes, så där går det säkerligen också att beställa.

• sacki79

Jag tror nog att de flesta konditorier är godkända och tror heller inte att man skall behöva oroa sig för att gästerna skall bli sjuka på något sätt =) En Cupcake består ju av typ samma fyllning som vilken tårta som helst så i så fall skulle man bli sjuk av att äta tårtor och bakverk på alla konditorier i Gbg vilket jag inte tror att man blir... =)

• Puman-prinsen
    sacki79 skrev 2011-03-30 19:42:56 följande:
    Jag tror nog att de flesta konditorier är godkända och tror heller inte att man skall behöva oroa sig för att gästerna skall bli sjuka på något sätt =) En Cupcake består ju av typ samma fyllning som vilken tårta som helst så i så fall skulle man bli sjuk av att äta tårtor och bakverk på alla konditorier i Gbg vilket jag inte tror att man blir... =)
    Jag tänker mer på dessa cupcakebagerierna som poppat upp i Göteborg men som bakar hemifrån.
    Har hört att flera av dessa inte är godkända av livsmedel för bageriverksamhet.

Och visst består dom av samma fyllning men allt handlar om hantering av livmedel, kylvaror etc. Och har man inte kunskapen om hur man hanterar sånt och bakar hemifrån så självklart man folk bli sjuka.
  • prosic
    Puman-prinsen skrev 2011-03-31 09:28:05 följande:
    Jag tänker mer på dessa cupcakebagerierna som poppat upp i Göteborg men som bakar hemifrån.
    Har hört att flera av dessa inte är godkända av livsmedel för bageriverksamhet.

Och visst består dom av samma fyllning men allt handlar om hantering av livmedel, kylvaror etc. Och har man inte kunskapen om hur man hanterar sånt och bakar hemifrån så självklart man folk bli sjuka.
    Jag har en sådan firma där jag bakar hemifrån. Jag har varit i kontakt med Miljönämnden och enligt de behövs inget tillstånd om man bakar och säljer ca 20ggr/år (i måttliga mängder) och i mitt fall kommer jag inte komma över den siffran eftersom jag jobbar heltid till vardags och har detta vid sidan om.
Svar på tråden Cupcakes i Göteborg?