• Sussii

Lång resa till målet

Jag vill bara skrika ut min lycka.
    Jag har länge vilja gifta mig för att få vara vacker för en dag, få känna att vi har en speciell dag ihop. vi har många dagar som är speciella men just att få gifta mig med min underbara har vart en dröm. jag har blivigt "plågad" av bröllop överallt. vart jag än går vart jag än tittar så är det något om bröllop, alla tv program som har visats har haft nån anknytning till giftemål. jag har bara suckat och fått känslan ännu mer om att jag vill. känns lite som en press.
    JAG MÅSTE VARA SJUK I HUVUDET?? Den ända som har känt så?

MEN Igår kväll (söndagen den 15/2-09) låg jag i soffan och min käre hoppa ner på golvet och sa Eva susanne med ett leende i hela ansiktet "vill du gifta dig med mig" jag lös nog upp som en sol och sa ja. Ett sommar bröllop 2010, vill jag gifta mig. så nu är resan igång. Men Så mycket i funderingar

När berättar man för dom övriga?
    Går det förfort? (kärlek sen 8 år tillbaka) har en svårt sjuk morfar just nu kommer dom glädjas över att vi ska gifta oss?
    Vart börjar man?
    Är det fler som lika lyckliga över att få gifta sig?
    Är det bara jag som är så här tidig ute? Vi vill gifta oss Juni 2010.

Ge mig tips gärna jag läser överallt men snart snurrar allt bara runt. ska jag vänta med allt i några månader då det är ett tag kvar (bra tag kvar)?!

Kram på er alla som är gifta planerar och vill gifta er.

P.s jag visste inte direkt var jag skulle lägga denna tråd, hoppas det går bra med denne. ALLT som skrivs här stannar här då ingen mer än jag och min fästman vet om detta D.s

• Svar på tråden Lång resa till målet
  • Tooticki

Risken för att någon som känner er hittar er här är ganska stor då man inte behöver vara inloggad för att läsa i forumet och surfa runt bland användarsidorna.

• Sussii

Jo det vet jag men förstunden är nog inte chansen att man "känner" någon som finns hära, men skulle nån känna igen eller en så kan ju alltid personen vara tyst ett tag tills man har hunnit att sprida glädjen själv till dom nära och kära.

• nni

Hej! Vad roligt för er! Gratulerar! Nä, det e inte för tidigt, det kan det inte vara. Vi började planera så smått ett år innan. Har själv en sjuk mormor. Hoppas hon kommer vara med, men det tror jag nog.
    Blev du mycket överraskad?
    Vi har varit förlovade i fem år detta året så var på tiden att planera. Men e så lyckig själv, tänker på bröllopet alltid o det pirrar till.

Ett litet råd, lokal e viktigt att boka i tid om man ska ha en populär lokal, likaså kyrka. Kanske lika bra att boka dessa ett år innan.
    Fotograf e också viktigt.

Lycka till!!

• Svanboet

Jag tror inte de behöver oroa dig eller sterssa över att det äntligen är dags för er. Låt planerna börja där du vill och när ni är säker på vad ni vill och hur ni vill utforma er dag, börja boka och beställa. Det viktiga är att ni ska få fira er kärlek och att ni kommer bli gifta oavsett hur dagen sedan går. Tips och råd kan man få i överflöd på denna sida så var aktsam så att du inte slits med i alla andras planer för då kan det lätt bli för mycket på samma gång. Lycka till med planeringen och GRATTIS!

• Sussii

Tack :)
    JA nog blev jag överraskad alltid för han har bara jo jag vill gifta mig men inget mer än så, intresset har inte funnits på samma visa som efter igår då han sa dom orden helt allvarligt. nu är det igång. vi har bara vart förlovade sen september 08 men har ändå några år som bara förhållande.

okej då ska vi nog titta runt i sommar på kyrkor och lokal måste jag då leta efter. fotograf hoppas jag min pappa kan vara då han är fotograf. =)

Tack för dina råd.
    Lycka till själv.

• Sussii

"Svanboet" Tack för dina ord :)

• nni
    Sussii skrev 2009-02-16 10:51:57 följande:
    Tack :) JA nog blev jag överraskad alltid för han har bara jo jag vill gifta mig men inget mer än så, intresset har inte funnits på samma visa som efter igår då han sa dom orden helt allvarligt. nu är det igång. vi har bara vart förlovade sen september 08 men har ändå några år som bara förhållande.okej då ska vi nog titta runt i sommar på kyrkor och lokal måste jag då leta efter. fotograf hoppas jag min pappa kan vara då han är fotograf. =)Tack för dina råd.Lycka till själv.
    Okej, men visst e det ofattbart, det e det för mig med! Även vi planerat ett tag.

Det låter bra Tackar tillbaks
  • Sussii
    nni skrev 2009-02-16 10:53:44 följande:
    Okej, men visst e det ofattbart, det e det för mig med! Även vi planerat ett tag.Det låter bra Tackar tillbaks
    Ja helt :P När är eran stora dag? :D
  • nni

27 juni! Om snart 4 månader. O er?

• Hemlig2009

Vi har en relativt kort planering, 6-7 månader. Känner att det pirrar mest hela tiden och önskar hela tiden att dagen snart ska vara här.

Vad menar du med att det går för fort? Om ni varit tillsammans i 8 år så är det verkligen inte för fort.

Och du, det kan finnas personer som du känner här. Kanske några som går i samma tankar som er?

• 27juni2009

ett tips om du inte vill bli "avslöjjad" är att ha en mer hemlig presentation o ingen bild på er. Kan säga att jag hittat folk jag inte visste var här osv så bt är känt för de som planerar bröllop, de som är nyfikna osv därav har vi en ganska "hemlig" presentation än så länge
    Men grattis till frieriet o lycka till m bröllopsplaneringen vi bestämde oss för bröllop i april i fjol o gifter oss i juni så drygt ett år innan o ja där är MYCKET kvara ännu trots allt mycke kan man ju inte fixa förän senare tyvärr....

• aikidoaasa

Grattis. Jag blev själv friad till i helgen och vi planerar att gifta oss sommaren 2010 vi med.

• J D

Sussii skrev 2009-02-16 10:44:59 följande:
    Jo det vet jag men förstunden är nog inte chansen att man "känner" någon som finns hära, men skulle nån känna igen eller en så kan ju alltid personen vara tyst ett tag tills man har hunnit att sprida glädjen själv till dom nära och kära.

Om du har plusmedlemskap så kan du begränsa åtkomsten till dina sidor. (Dock ej till det du skriver via forumet).

• Sussii

Tack för era svar. har jobbat så svara har jag inte hunnit med. nu är det så att vi vill inte vara hemliga men utan det som skrivs här behövs ju inte ringa alla sina vänner för att tala om att jag skriver. jag vill bara att släkten ska få veta först. inget är hemligt men man vill ju tala om den stora lyckan själv innan andra vet. jag ve tom PLUS medlem saken har bara inte hunnit då jag skapa sidan idag. är trogen medlem på Familjeliv.se :):)

Jag vill göra allt klart redan nu inför bröllopet jag är helt uppspelt och vill börja nu med att kolla klänningar kolla tårta och blommor och ringar allt. vill göra inbjudningskort. men en del saker är ju för tidigt.

Har ni några tips om bra förslag för att berätta för den närmaste släkten om att man skall gifta sig. bara slänga ut det eller bjuda alla på middag eller ta det med var och en? Hur gjorde ni när era föräldrar osv fick veta?

• Svanboet

Vi mailade till att alla att nu kom det en viktig nyhet - läs bifogad fil. Där var en stor bild på våra ringar och datumet de provades första gången. Sen gick telefonen varm hela dagen

• lovelight

Hej vill bara säga GRATTIS, så underbart att sådant här fakiskt händer.Vet precis hur det känns.Har gått på bröllopsmässor i 4 år nu och har köpt 99procent av alla bröllopstidningar som kommit ut i svensk handel senaste åren, ha,ha.Oroa dig inte allt praktiskt kommer att lösa sig.GRATTIS än en gång.

• MimmiMama

Du är inte ensam om att ha känt så!!!!

Sussii skrev 2009-02-16 10:39:34 följande:
    [citat]
    Jag har länge vilja gifta mig för att få vara vacker för en dag, få känna att vi har en speciell dag ihop. vi har många dagar som är speciella men just att få gifta mig med min underbara har vart en dröm. jag har blivigt "plågad" av bröllop överallt. vart jag än går vart jag än tittar så är det något om bröllop, alla tv program som har visats har haft nån anknytning till giftemål. jag har bara suckat och fått känslan ännu mer om att jag vill. känns lite som en press. JAG MÅSTE VARA SJUK I HUVUDET?? Den ända som har känt så?

Jag har känt så i många herrans år och nästan gett upp hoppet om att en gång få vara med om detta med bröllop.
    Mitt förra förhållande varade i 9 år och vi var förlovade men det blev aldrig något bröllop...
    Men nu i sommar ska vi gifta oss
    min pojkvän och jag efter 10 år tillsammans!
Svar på tråden Lång resa till målet