• ansis

Trycka egen design på inbjudningskort.

Hej.

Jag har, med hjälp av kunnig blivande svägerska, designat våra inbjudningskort. Hon har använt sig av programmet InDesign.

Nu måste jag börja leta efter ett ställe som kan framställa dessa inbjudningskort. Vi ska enbart ha 12 st då vi vill ha ett litet bröllop.

Vi vill, som säkert många andra, få det så billigt som möjligt men ändå få en fin kvalité.

Jag skulle ni bli jätteglad över att få tips på bra ställen att vända mig till.

Om det känns som reklam att skriva det i tråden får ni gärna skicka till min inbox. Är tacksam för all hjälp jag kan få. Känner tyvärr ingen som har skickat iväg egen design för tryckning.

• Svar på tråden Trycka egen design på inbjudningskort.
  • T RO

Varför skriver ni inte ut dem själva på fint papper? Tryck i så små kvantiteter kostar jättemycket, eftersom det alltid ingår en grundkostnad... Jag har till ock med skrivit ut examensarbete, visitkort, företagets julkort på egen skrivare, blir skitsnyggt om man är duktig på skrivarinställningar. Och införskaffa en skärmaskin. Kostar garanterat mindre än tryckeri...

Men om ni tvunget vill skicka på tryck, kolla gula sidorna efter repro, tryckerier etc och ring runt. Bestäm er först för vilken sorts papper, tyngd, yta etc och be om offerter.

Svar på tråden Trycka egen design på inbjudningskort.