Ska alla kusiner få komma?
Jag och min blivande man har lite funderingar kring vilka som ska komma på vårt bröllop...
Jag har ganska stor släkt och hans är väldigt liten. Ett tag tänkte vi att vi bjuder lika många från varje sida. Det skulle innebära att hans kusiner (3 st med 4 barn under 10 år) kommer, men inga av mina kusiner (11 st till antalet. Hans kusiner bor långt ifrån där vi kommer ha bröllopet så det är okej att de har sina barn med. Min systers två barn (4 och 6 år) kommer också vara med.
Kruxet är att jag har två kusiner som är 25+ som jag vuxit upp med och som jag väldigt gärna vill ska komma. Men jag har även sex stycken kusiner som är 11-17 år. Det skulle kännas dumt att bjuda vissa kusiner men inte andra. Kan man skriva i inbjudan att man har 18 årsgräns..?! Jag tror att några tjejkusiner kanske skulle bli besvikna medan det kanske kvittar för killarna. Åh, hur jag än vrider och vänder på det så känns det dumt på något vis.
Helst vill jag och min fästman ha en barnfri fest på kvällen och helst utan någon under 18 år då det kommer vara alkohol i omlopp. ;) Vi kommer hyra ett vandrarhem (i angränsande byggnad till) där festen hålls så att de som har barn kan lägga dem (och ha någon som passar).
Någon som har några kloka råd och tankar om hur vi kan lösa det.
Kan vi bjuda några kusiner? Kan vi ha åldersgräns?