• Solros 2009

Fel på specialgjord stämpel

Jag är lite sur idag! Fick min stämpel på posten igår med en egengjord text. Tror ni inte att det blivit fel?!? Var så sugen på att börja stämpla upp inbjudningskorten nu i helgen. Antog förstås att företaget hade "alla" fonter inlagda - dumma mig!

• Svar på tråden Fel på specialgjord stämpel
  • Mia1972

Hur mycket fel var det då?

• Solros 2009

Jag hade använt en font i min beställning som företaget inte hade inlagd hos sig. Visst, själva texten är rätt men fonten är inte den jag hade tänkt.

• Mia1972

Ok men om inte fonten fanns hos dom har dom då valt ut en annan själv?

• Solros 2009

Ja, det är inte den som jag valt i alla fall. Jag tror att det är så att om datorn inte känner igen fonten väljer den en "standardfont". SUR!!

• DanKat

Solros 2009 skrev 2009-02-14 14:04:03 följande:

Ja, det är inte den som jag valt i alla fall. Jag tror att det är så att om datorn inte känner igen fonten väljer den en "standardfont". SUR!!
    Oj, jag förstår verkligen att du är irriterad! När vi beställde vår stämpel sa dom att vi skulle skicka stämpelmotivet som en speciell sorts fil så att det skulle bli exakt som vi ville ha det. Låter lite konstigt att man bara ska skriva vilket teckensnitt man ska ha tycker jag, det är ju säkert jättemånga teckensnitt dom inte har! (med tanke på hur många olika teckensnitt man kan ladda hem från internet)
  • Solros 2009

När jag beställde stämpeln sa hon att det räckte att skicka den som ett worddokument och eftersom en annan BT:are skickat efter sin stämpel från samma ställe med samma font (tror jag) ANTOG jag ju förstås att det skulle fungera!! Jag har mejlat företaget så får vi se vad som händer.

• DanKat

Jag skulle iaf ha tagit kontakt med dom så fort som möjligt, dom måste väl förstå att det är stor risk att kunden inte blir nöjd om dom bara byter ut teckensnittet utan att meddela det innan!

• DanKat

Solros 2009 skrev 2009-02-14 14:19:52 följande:

När jag beställde stämpeln sa hon att det räckte att skicka den som ett worddokument och eftersom en annan BT:are skickat efter sin stämpel från samma ställe med samma font (tror jag) ANTOG jag ju förstås att det skulle fungera!! Jag har mejlat företaget så får vi se vad som händer.
    Han vi pratade med när vi beställde sa att man aldrig ska blanda in word i sånt där! Då kan det bli en massa felaktigheter (vi märkte t.ex. att word drar ut bokstäverna när vi skriver med det teckensnitt vi valt, bokstäverna blir märkbart högre jämfört med origialteckensnittet...)
  • Solros 2009

Jag har mejlat dem idag tillsammans med ett foto av stämpeln på min dataskärm, så som jag hade tänkt mig att det skulle se ut.

• DanKat

Kom på en sak, att när man skickar meddelanden på t.ex. msn så har jag märkt att om jag använder ett teckensnitt som mottagaren inte har, så ser mottagaren det jag skriver som ett annat teckensnitt i stället (som den har), och mottagaren har alltså ingen aning om att jag skriver med ett annat teckensnitt än det den ser. Så företaget har nog inte haft någon möjlighet att se att det blev fel teckensnitt... men otroligt klantigt av dom att dom överhuvudtaget går med på att ta emot motiven som word-filer eftersom det kan bli så fel!

• Solros 2009

Jag har förstått det nu, att jag inte skulle skickat det som ett worddokument, men eftersom hon sa så när jag ringde trodde jag inte att det var några problem. Man lär av sina misstag! Det är ju inget major problem direkt, det är ju egentligen bara att beställa en ny men grejen är att de bara lägger sina beställningar en gång i månaden och nu får jag vänta i 3 veckor till!

• Hemlig2009

Jag svarar dig här också, jag skickade min logga som jpg-fil.

• 27juni2009

Om du inte kommer vidare med dem o ändå vill ha gjort ny stämpel kan jag rekomendera 2 olika butiker, med lite olika sätt att jobba o olika priser, men med bra service o fina stämplar skriv i min gb så kan jag tipsa dig

• Chrisy

Hade också tänkt att jag skulle göra en stämpel till vårt bröllop så undrar var du beställde ifrån? Någon som kan rekommendera något? skriv gärna i min gästbok isf. Har precis registrerat mig här
    Tacksam för alla tips!!!

• mahlins

Nu vet jag ju inte hur det gått för dig i kontakten med företaget men du borde ha fått titta på en korrektur innan de skickade iväg stämpeln till tryck första gången så du borde ha lite på fötterna i o m detta!

Svar på tråden Fel på specialgjord stämpel