• Alex00

Bröllop i fjällen?!

Hej, Kom på iden häromdagen med att smita iväg till fjällen och gifta sig. Med smita menar jag också att alla är välkomna att deltaga om de vill. Tanken är att vara i fjällen i två veckor och ha vigseln utomhus (borgerligt) och sedan en måltid för de gäster som kommit för att vara med.

Nu när jag skall börja leta så står det lite still, jag undrar om någon har tipps på vart man kan boka ett mysigt hotell (med möjlighet för gästerna att hyra stuga i närheten) och att där ha middagen. Vi bor i Göteborg så inte allt för lång res väg önskas.

Om det finns någon som har tipps eller ide så är jag tacksam för det.

• Svar på tråden Bröllop i fjällen?!
  • haennish

Ja, storhogna är jättefint!

Annars kan jag rekommendera grövelsjön. Litet och mysigt. Dels kan man bo och äta på fjällstationen, men sen finns också storsätra fjällhotell www.storsatra.se. Vill ni gifta er inomhus finns ett mysigt fjällkapell i grövelsjön, storsäterns fjällkapell där jag är döpt och mina föräldrar är gifta... :)

• altervattnet

Storforsen utanför Älvsbyn, Icehotell kanske?

• Fjällstjärna

Hej Alex00,

Om du vill ha ett mysigt, intimt och förtrollande bröllop till fjälls rekomenderar jag den lilla byn Jorm uppe i norra jämtland. Vill du gifta dig utomhus på kalfjället dit även gamlingarna kan ta sig så går det att ta sig till de höga vidderna med bil. Företaget rid i jorm ska hålla i min egna bröllopsfest i slutet av september. Du hittar dem på www.korpensoga.com.
    Om du vill ha mer information hur det ser ut där så hör gärna av dig på tank6girl@hotmail.com
    kram//Fjällstjärnan

Svar på tråden Bröllop i fjällen?!