Ang gästlistan..
Den här gästlistan ger mig ångest :S
Dels är jag inget för stora tillställningar och sen ska vi ha det på en strand så de kommer inte rymmas hur mycket folk heller (tält ca 60). Sen undrar jag om folk ens kommer höra vad vigselförrättaren säger om man är typ 80 stycken?
Vår tanke var först att ha vigselcememonin med den närmsta familjen, föräldrar, syskon och sen bjuda vänner och övriga till festen. Dock tycker våra mammor att det vore konstigt att bara bli bjuden till festen. Hur skulle ni känna? Vad är det viktiga för er? vara med på ceremonin eller vara med och fira?
Mina mostrar och kusiner drar bara de typ 20 pers vilka jag utan problem kan stryka från gästlistan, men de känns på nå sätt konstigt om ja stryker mina kusiner om sambon bjuder sina. Visserligen delar av dem.. men om ja bjuder en så måste jag bjuda alla.. Suck massa bekymmer.
Någon som fattar något av de ja skriver? :)
Huvudfrågorna är väl typ
* kan ja skippa mina mostrar å kusiner om sambon bjuder delar av sina?
* kommer 80 pers att höra vad vigselförrättaren säger eller ska man bara bjuda de närmsta dit och sen för resten komma på festen? hade ni tyckt det var konstigt att bara bli bjuden på festen?