• Theres1

    Varning

    Varning till er som tänker köpa klänning från annsfbk.se (Anns fest och bröllopskläder)!!!

    Företaget är inte seriöst! Jag gick på och köpa brudklänning från dom. Fört verkade allt bra och de lovade leverans inom 5 veckor. Klänningen kom 6 veckor efter lovad leveransdatum. De gick inte att få tag i via telefon. Otrevliga i maildisskutionen... När de väl behagade att svara. Klänningen kom 2 dagar innan mitt bröllop. Klänningen var katastrof, måtten var fel, den såg inte alls som klänningen de har på bild på hemsidan. Den var fruktansvärd! Kunde inte ha den. Fick inte heller underkjol som jag hade betalt för.

    Som tur var hittade jag en annan brudklänning i en bröllopsbutik i Göteborg. Fick tag på en sömmerska som kunde göra ändringarna på min nya klänning fredagsnatten till bröllopsdagen.

    Anns fest och bröllopskläder höll på att förstöra mitt bröllop!!!!

    Ligger nu i tvist med dom och har anmält dom till Allmänna Reklamations Nämden. Ser på andra trådar att fler än jag har blivit lurade och illa behandlade.

    VARNING, VARNING VARNING!!!! BESTÄLL INTE FRÅN annsfbk.se

  • Svar på tråden Varning
  • capu

    Gud va tråkigt . Men skönt att det löste sig, hoppas du fick världens bästa dag i allafall!!!

  • Lövings

    Usch va tråkigt.

    Men vilken tur att det ordnade sig för dig i sista sekunden

  • Karin424

    Väldigt trist.

    Jag hade en hemsk upplevelse med bröllopsbutiken TWINK i stockholm, jag bestaällde en sidenklänning och fick en polyesterklänning, De varkar ha satt detta i system. Jag har haft 4 väninnor i butiken EFTER att jag klagade och Twink hävdar fortfarande att de levererar sidenklänningar

  • Rebecca02

    Hej,


     


    Jag är helt förtvivlad över mitt köp av klänning hos Twink. Detta gäller inte att klänningen inte är i siden utan att den blev levererad med fel mått. Jag fick inte på mig den. I vanliga fall hoppas jag att företag försöker möta sin kund på bästa sätt och se till att varan som kunden beställt stämmer överens med det som kunden förväntar sig att få. Klänningen kostar trots allt nästan 17 000 kr. Oavsett vad den kostar så ska den ju passa kunden.


     


    Men icke. Jag fick istället frågan om jag gått upp i vikt, vilket jag absolut inte gjort, och vad är det för oförskämd fråga? Ytterst oprofessionellt och oseriöst. Jag kände mig misstrodd och det är ju verkligen en känsla man vill få som blivande brud när jag lägger en halv förmögenhet på en klänning som jag tidigare varit glad över att ha funnit.


     


    Jag blir erbjuden att ta ut klänningen när sömmerskan som arbetar för Twink skulle befinna sig där för annan kunds räkning. Måtten tas och jag får åter igen frågan om jag "gått upp i vikt". Det ska tilläggas att jag är 174 lång och ligger på gränsen till undervikt så min vikt lär ju knappast vara problemet. Den här gången fullkomligen kokade jag inombords men sa inget (varför? ibland finner man bara inte orden). Klappat och klart tänkte jag när jag fick beskedet att det skulle gå att ordna. Inte hade jag en tanke på att detta skulle kosta mig något.


     


    Hämtar ut klänningen en vecka senare och får då inte prova klänningen på plats (anar ugglor i mossen) får en kalldusch när jag inser att JAG måste stå för kostnaden på nästan en tusing för felet som var ganska stort som hade rättats till. Mår dåligt. Hela den här klänningsgrejen och  giftermål kändes mest jobbigt i stunden.


     


    Kommer hem och provar klänningen. Nu var den för stor både i midjan och i bysten och jag har i princip ingen tid kvar att ordna med en annan. Det är ju uppenbart att det inte är min kropp det är fel på utan företaget och hanteringen av mig som kund!


     


    Tyvärr lär jag väl inte få rätt i detta då det alltid är upp till kunden att bevisa att något gått fel. Visst, felen är ju tydligt synbara och ingen kan väl påstå att arbetet utförts på ett sätt som jag skulle ha varit med på från första början.


     


    Detta var bara för bedrövligt och det som  skulle vara något fint och det som för mig betyder mycket, nämligen hur jag ser ut den dagen då jag gifter mig, blev just i den stunden en krossad dröm.

Svar på tråden Varning