• ALLIMA

Blir det för tätt mellan bröllopen?

Min kusin ska gifta sig till sommaren och det är förstås roligt. Vi bor i samma stad. Grejen är den att jag och min sambo pratat om bröllop sen långt tillbaka men barn, hus, karriärer har liksom kommit emellan. Nu har vi begynnande planer på att slå till om 1 år men framförallt sambon är lite orolig över anhörigas reaktioner...Gifter vi oss för tätt inpå? Bör vi vänta till år 2011? Vi kommer ej ha samma kyrka eller festlokal , ej heller samma gäster. Vad säger ni? Blir det för tätt?

• Svar på tråden Blir det för tätt mellan bröllopen?
  • passionsblomman

Fattar jag rätt om jag får för mig att det är ett halvår mellan era bröllop då?

isåfall är det väl verkligen inte för tätt!

• marriage09

Men det måste ju betyda att det är ett halvår eller så emellan, eller? De till sommaren och ni till vintern/våren efter? Det tycker jag verkligen inte är för tätt.

• ALLIMA

Du har fattat helt rätt! Blir ca. 7 mån. mellan isåfall. Eller bör vi vänta så det blir 1 år och 7 mån?

• längelevekärleken

Det blir 5 månader mellan vårat och min sambos systers bröllop. Det blir bra :D

• Våren 2009

Ni behöver absolut inte vänta!! Vi ska gifta oss i maj...och min m2b:s bror gifter sig i september...och varken vi, släkt eller vänner tycker att det är ett "problem"!

• Saggezza

Jag säger kör på! Det skulle ha varit annat om ni propsat på att lägga det en helg senare kanske men 7 månader är ju lång tid emellan!

• ALLIMA

Min kusins blivande brud är en riktig bridezilla så det är nog mest därför sambon är tveksam. Allt har kretsat kring deras kommande bröllop i över 1 år redan! Jag tycker bara det är skönt att smida planer i hemlighet för att sen släppa ner inbjudningarna. Hon kan gärna få stå i strålkastarljuset. Tycker ju inte de kan få "abonnera" på all tid efter deras bröllop om ni förstår hur jag menar....

• ALLIMA

Tack för era stöttande och glada svar!!!!!! Jag ska bearbeta mannen nu på alla hjärtans dag så vi bestämmer datum!!!

Svar på tråden Blir det för tätt mellan bröllopen?