Hjälp med snittar till bröllopsmottagning!!!
Vi kommer att servera mousserande och snittar på vår mottagning och skulle verkligen behöva hjälp med recept på snittar. Alla förslag välkomnas
Vi kommer att servera mousserande och snittar på vår mottagning och skulle verkligen behöva hjälp med recept på snittar. Alla förslag välkomnas
Baguette, tomat tuntskivat, mozarella tuntskivat, olivolja el. balsamvinäger och lite salt. Har alltid uppskattats av min gäster..
crostini med tapenade är sååå gott o enkelt
trekanter med spritsad levepastej o en skuren cornichon
kex med ost o päron/vindruva
kavring med färskost o kallrökt lax utstansade som hjärtan
Tunnbröd med räkost och dill som rullas ihop och skärs i bitar är jättesmidigt och billigt.
annars är en favorit med rökt lax, philadelphia som blandas med wasabi och gräslök. Ta tunnbröd, bred över wasabiblandningen, lägg på några skivor lax, några strån gräslök och rulla ihop. skär sen i mumsbitar. Mycket smaskigt.
istället för förrätt ska våra gäster få lite tilltugg till drinken när de anländer
crostinis m tapenade
minipizzor (bakas som kanelbullar men med pizzafyllning)
tunnbrödrulle med laxost o gräslök
ostkuber i marinad (vanlig hårdost i kuber som marinerats i örter)
marinerade oliver
parmesan o mandelbollar
-dadlar lindade i serranoskinka
-filodegsinbakad fetaost/ädelost osv
-pestosnurror (recept här www.ragazze.se/2005/09/12/snittar-till-en-30-aring/ )
-laxsnurror (variant på receptet ovan fast med rökt lax, spenat och dill istället...
- fyllda crepes som skärs till små rullar..
-sushi bitar
oj det finns mycket!
Tipps på mousserande/champange??
Mosa ihop creme fraiche och getost och bred ut på tunnbröd, lägg på hela basilikablad och soltorkade tomater, rull aihop brödet och skär i rullar. Supersmaskigt
Jag blir hungrig när jag läser denna tråden : )
Tack, lecaroline! ;) Vi har nämnligen samma planer! Hade samlat på mig en del ideer men här kom det massor :) Vi kör på Champagne de Pompadour - extra brut-. ;) & alkofritt
Ädelost & oliver
Getost & pinjenötter
Rom,avocado & gräddfil
blinier
Parmaskinka med färskost och soltorkade tomater
tunnbröd
;)
novia72 - du skriver innehållet men hur gör ni snittarna? *nyfiken*
Tänker du på utseendet då? Vi tänkte göra allt dagen innan & att det ska vara klart till mottagningen. Då tänkte jag även på att det måste vara "bröd" som håller över natten, blinier,tunnbrödsrulle & pumernickel. Parmaskinkan tänkte vi t.ex göra rullar i tunnbröd. Men jag kanske inte förstod din fråga?
mars, oxå!!! ;)
Kolla in www.systembolaget.se
Dom har massor med roliga recept =)
tänk på att många saker inte funkar om de ska förberedas ngn dag innan
tex crostini blir sega och blöta tyvärr
stek brödskivor i smör istället för att rosta - så håller de för kladdiga röror utan att bli saggiga
några favoriter
pumpernickel med leverpastej, cornichons och knaperstekt bacon
stekta surdegsbaguetteskivor med skagenröra
grovt rågbröd med pepparrotsfärskost och rökt lax
shots med avocadosoppa och chilimarinerad räka på tandpetare
mousse på varmrökt lax på valfritt bröd
puff
Jag har tagit lite tipps här ifrån och ska prova på familjen på påsk och se vad de tycker och hur jobbit det blir..
Mmmm jag är hungrig!!
Vi har bestämt vår "meny".... 9 days to go!!! :) :)
crostini med tapenade
Ost/trekanter
lax, philadelphiaost, gräslök & wasabi
tunnbrödsrulle
Parmaskinka med färskost och soltorkade tomater
tunnbrödsrulle
Oliver & ostar
Vilka bra tips, jag blir också jättehungrig!! :)