Blomsteraffärer HAR om de bara fattar att de kan köpa det och av vilka leverantörer. Jag jobbade i grossistledet mot blomsterfackhandeln förut och vår firma hade dessa Organzarullar med 9 m tyg och 40 cm bredd som en riktig storsäljare över hela sverige.
De finns i minst 15-20 färgnuanser dessutom. OCH har fållade kanter så de fransar inte.
Upplys era butiker om att de kan köpa dessa ifrån vilken som helst av de grossister som för Oasis sortiment!
(om blomsterbutiken sedan är okunnig eller inte serviceinriktad nog för att vilja hjälpa till, är det en annan sak! )
DanKat skrev 2009-02-11 15:33:56 följande:
Det finns något som heter sisalväv också, som man kan köpa på vissa blomsteraffärer, är det kanske det du menar?Organzatyg finns på tygaffär, skulle bli förvånad om någon blomsteraffär har det. Men jag skulle inte vara så sugen på att göra löpare av det (trots att jag är pysslig av mig) eftersom kanterna nog inte blir dom lättaste att få till snyggt. Sisalväv har jag aldrig använt själv till något, men jag är ganska säker på att det bara är att klippa i lagom bitar. Alltså att du inte behöver sy något eller tänka på att kanterna skulle remsas upp.