• solhatten

Var hittar jag ORGANZATYG på rulle?

Många säger att man kan fråga i sin blomster affär men de jag varit inne i har ingen AAAAning om vad jag pratar om ?!?

skulle vilja få tag på mörkbrunt organzartyg på rulle som jag kan ha som löpare på borden.

Någon med förslag?

• Svar på tråden Var hittar jag ORGANZATYG på rulle?
  • 090214

Är det sizo-flor du menar då (sorry, taskig stavning..)?

• solhatten

090814: Alltså, jag vet inte=) När jag sett sizoflor så ser det ut som (på bild) att det är lite tjockare på missa ställen och lite tunnare på vissa (svårt att förklara!) Jag vill att färgen ska vara jämn överallt. Är det de på sizoflor?

• feministbrud

Jag skulle i första hand vända mig till en tygaffär.

• solhatten

någon som vet vad det brukar kosta?
    egentligen är det mörkbruna löpare i vilken tyg som helst som intresserar mig, men jag vill inte att det ska vara så dyrt eftersom vi ska ha 20 bord!

• DanKat

Det finns något som heter sisalväv också, som man kan köpa på vissa blomsteraffärer, är det kanske det du menar?

Organzatyg finns på tygaffär, skulle bli förvånad om någon blomsteraffär har det. Men jag skulle inte vara så sugen på att göra löpare av det (trots att jag är pysslig av mig) eftersom kanterna nog inte blir dom lättaste att få till snyggt. Sisalväv har jag aldrig använt själv till något, men jag är ganska säker på att det bara är att klippa i lagom bitar. Alltså att du inte behöver sy något eller tänka på att kanterna skulle remsas upp.

• Teapot

Jag har fyndat organzarullar på ebay. Perfekt storlek för löpare också, behöver inte göra nånting alls med det! Blir ju kanske inte så billigt med frakten, men jag tyckte nog det var värt det ändå för jag fick exakt den färgen jag ville ha och slapp springa runt i stan som en galning!

• DanKat

Just ja, du frågade om priser också. Jag har köpt organzatyg för 80kr metern vet jag. Gissar att det är ett ganska normalt pris, men jag kan inte säga säkert. Men då får man ju ut ett antal löpare i bredd, tyger brukar ofta vara 140-150cm breda. Men gå in på en tygaffär så får du veta säkert, kan säkert skilja en del mellan olika ställen.

• Saggezza

Nu vet inte jag vad som är specifikt för organzatyg men jag köpte tyg till ev rispåsar för någon vecka sedan på Ikea. Tyget heter SARITA och jag köpte i blått men det fanns även i andra färger. Det kostade 29 kr/metern.

• Happy Bride

Jag har hittat en bra sida på internet som har MASSOR av olika sorters tyger. De värkar inte vara så dyra heller. Men jag har själv inte beställt något därifrån så jag törs inte säga om de e bra eller dåliga. MEn kika in där så får du se.
    www.tyg.se/

• passionsblomman

Blomsteraffärer HAR om de bara fattar att de kan köpa det och av vilka leverantörer. Jag jobbade i grossistledet mot blomsterfackhandeln förut och vår firma hade dessa Organzarullar med 9 m tyg och 40 cm bredd som en riktig storsäljare över hela sverige.
    De finns i minst 15-20 färgnuanser dessutom. OCH har fållade kanter så de fransar inte.

Upplys era butiker om att de kan köpa dessa ifrån vilken som helst av de grossister som för Oasis sortiment!

(om blomsterbutiken sedan är okunnig eller inte serviceinriktad nog för att vilja hjälpa till, är det en annan sak! )

DanKat skrev 2009-02-11 15:33:56 följande:
    Det finns något som heter sisalväv också, som man kan köpa på vissa blomsteraffärer, är det kanske det du menar?Organzatyg finns på tygaffär, skulle bli förvånad om någon blomsteraffär har det. Men jag skulle inte vara så sugen på att göra löpare av det (trots att jag är pysslig av mig) eftersom kanterna nog inte blir dom lättaste att få till snyggt. Sisalväv har jag aldrig använt själv till något, men jag är ganska säker på att det bara är att klippa i lagom bitar. Alltså att du inte behöver sy något eller tänka på att kanterna skulle remsas upp.
  • Chrisse och Jonas

Om det inte måste vara tyg så använder många tapet rullar som löpare.. bara att klippa av där det blir lagom långt.. låter kanske konstigt men det är snyggt.

• novia72

Var bor du? I stockholm? Då rekommenderar jag dig att ta dig till Sundbybergs C ... tygaffär med stort utbud & billigt! ( kommer inte ihåg namnet men googla!)

Sen har du en bra tygaffär vid Skanstull (östgötagatan)
    oxå!!

• Lakritsbåten

Har inte uppdaterat mej på reglerna men det är väl åtminstone bättre att man skickar länk om frågaren hör av sig. Svårt att skilja på reklam och upplysning tycker jag. Beror på vad/hur man frågar.

• september2009bröllop

jo de e sant.. reagerade bara på att inlägget va så himla formelt skrivet

• jaanajay

september2009bröllop -

du får ursäkta mig, men sen när skriver man in smileys om det är formellt och det var ingen reklam utan ett genuint försök att hjälpa till.

Tråkigt att det blir missförstånd bara för att man försöker skriva lite snyggt. :(

• Anna13

nån som vet ngt bra ställe i göteborg som säljer organza tyg?

Svar på tråden Var hittar jag ORGANZATYG på rulle?