• pavar

    Ordningsregler i festhäftet =)

    Vad finns det för roliga ordningsregler att skriva i festhäftet typ ....klappa inte händerna med besticken i händerna, om maten tar slut ta av din granne till höger osv.

    Tacksam för roliga tips!!!

  • Svar på tråden Ordningsregler i festhäftet =)
  • Noxire

    Detta är några av våra ordningsregler i festhäftet

    Ordningsregler för kvällen

    v Innan du sätter dig försäkra dig om att du är bjuden
    v Bekanta dig med din bordsgranne, hon/han kan vara sympatisk
    v Det är strängt förbjudet att hålla sitt goda humör för sig själv
    v Även om du har skittråkigt, gör som brudparet ? LE
    v Förbjudet att krama serveringspersonalen
    v Var och en äter på sin egen tallrik
    v Intagen måltid återtas ej
    v Den som talar är ansvarig att väcka övriga gäster
    v För kvarglömda gäster ansvaras ej

    Kram till alla

  • Tindragull

    # Innan du sätter dig, vänligen försäkra dig om att du är bjuden.
    # Klädsel rekommenderas under hela kvällen...
    # Det är strängt förbjudet att låta maten tysta mun.
    # Det är inte tillåtet att hålla sit da humör för sig själv.
    # Förbjudet att tafsa på serveringspersonalen före kl. 22:00
    # De som håller tal ansvarar själva för eventuell väckning av åhörare direkt efter talet.
    # För kvarglömda gäster asvaras ej!
    #Fötterna bör under måltiden förvaras i skorna, vilkalämpgen står på golvet.
    # Fotografering med egen kamera får endast ske om fotografen skickar kopior till brudparet.
    #Glöm inte skriva i gästboken innan ni går hem.
    #Kontrollera noggrannt att era bordsgrannar nyttjar rusdrycker till den grad att de blir suddiga i ansiktet.

  • Tindragull

    ursäkta stavningen, mitt tangentbord har fått spunk...

  • Svanboet

    Inte för att det alltid är nödvändigt men det kan vara bra att påpeka var rökning är tillåtet och om dans och annat spjuckel inte är tillåtet i vissa delar av lokalen.

    Tindragull: Menar du att gästerna ska vara suddiga eller inte ska vara suddiga. Jag har ofta sett formuleringar som liknar men då har det ofta stått nått i stil med...
    # Gästerna ombeds noga kontrollera att bordsgrannen inte nyttjar alkoholhaltiga drycker i sådan utsträckning att personen i fråga blir suddig.

  • Tindragull

    De väljer man kanske det man tycker känns bäst... För min del får folk gärna rusa sig så att bordsgrannen blir sudog, men börjar de se dubbelt så har det nog gått för långt...


    Svanboet skrev 2009-02-10 12:46:45 följande:
    Inte för att det alltid är nödvändigt men det kan vara bra att påpeka var rökning är tillåtet och om dans och annat spjuckel inte är tillåtet i vissa delar av lokalen.Tindragull: Menar du att gästerna ska vara suddiga eller inte ska vara suddiga. Jag har ofta sett formuleringar som liknar men då har det ofta stått nått i stil med...# Gästerna ombeds noga kontrollera att bordsgrannen inte nyttjar alkoholhaltiga drycker i sådan utsträckning att personen i fråga blir suddig.
  • Svanboet

    Några till...

    # Tåflörtning är endast tillåtet vid samtycke
    # Under bordet gäller högerreglen (mest för att den är rolig )

  • jessielundh

    jag har en del hemma .. påminn mig ikväll så ska jag lägga in ca 20 st som e riktigt roliga :)

Svar på tråden Ordningsregler i festhäftet =)