• kallskänka

Blivande Växjöbrudar

Hej !1
    Det värkar inte som att det är många från Växjö som ska gifta sig i sommar, men det ska jag.
    Vi gifter oss i Moheda kyrka och festen ska var i Kvenneberga byggdegård.
    Jag ska göra det mesta själv, men hår och klänning fixar vänner till mig.
    Min blivande och jag har slått vad att om jag på bröllopsdagen går in i köket, så ska jag göra som han säger i 6 mån dvs hans " slav". Så det är bäst att jag håller mig i skinnet och låter bli köket.
    Är det några blivande Växjöbrudar som undra om något lokat anknytna frågor, så kanse jag kan svar på de. Jag har jobbat på endel bröllop och varit runt i endel festlokaler i trakten.

• Svar på tråden Blivande Växjöbrudar
  • kallskänka

Ojsan!!!!!!!! Jag råkade trycka in inlägget 2 gånger.

• marre

hejsan!
    ska inte gifta mig i sommar utan vill bara säga grattis! Moheda kyrka tycker jag är så mysig, bra val.

• bride of june

Jag gifter mig i Växjö om 10 dagar! Helt otroligt... Men allt känns under kontroll och nu är det bara det allra sista att fixa. Kyrkan blev Öjaby kyrka och festen blir på Teleborgs Slott : -)

När ska du gifta dig?

Hoppas att du får ett underbart bröllop i alla fall!

• kallskänka

Hej !!
    Jag gifter mig den 26 Juli. Så jag ska nu efter midsommar ta tah i mitt bröllopsbestyr. Jag jobbar för fullt och har även ett extraknäck.

• tumapa

Hej Kallskänka!

Jag ska gifta mig i Växjö i sommar och jag har haft lite problem med catering. Jag har hört av mig till endel ställen men inte fått respons, de flesta har sagt att de kan och vill men sen kommer inga menyförslag eller offerter... :(

Nu kommer ju du ordna maten själv men du har kanske några tips på cateringfirmor i Växjö???

Annars tycker jag att jag har koll på det mesta inför den stora dagen:)
    Kram

• Loova

Tumapa:

Pröva med Cafeboden Smått och Gott i Rottne! Vi ska ha dem på vårt bröllop den andra augusti, och de har skickat offert och är väldigt trevliga och kommer med ideér osv. Jag hittar inte lappen med deras nummer just nu, men de finns i telefonkatalogen ;).

Lycka till alla Växjö-brudar (och alla andra brudar med för den delen)!

Mvh Maria

• kallskänka

Hej !!
    Om du inte har prövat Mat& Dryck, så är det ett förslag. De kan vara lite dyra, men är jätte duktiga.
    Det finns även en på söder som jag precis tappade namnet på, de är duktiga,billiga och det smakar bra. Jag tror de heter
    Fru Te.
    (Ps: Jag sysslar själv med catring, men bara inte vecka 30 och 31.)

Svar på tråden Blivande Växjöbrudar