• velu
    Äldre 9 Feb 13:48
    7683 visningar
    4 svar
    4
    7683

    Bröllopskläder i Luleå??

    KAn någon hjälpa mig med detta?
    Finns det någon brudbutik el liknande i Luleå där man kan prova och köpa brudklänning samt även övriga bröllopskläder till brudgum, näbbar och tärnor???
    Kommer från Gällivare och här finns inget. Vet att det finns i Piteå men det är så lätt att åka med tåg till Luleå.
    Tips någon??

  • Svar på tråden Bröllopskläder i Luleå??
  • Ehjärt­arE
    Äldre 9 Feb 14:01
    #1

    Det finns Briar rose: www.briarrose.se/
    och skräddarn: www.skraddarn.se/
    Jag har själv varit på Briar rose, de var trevliga.

  • velu
    Äldre 11 Feb 22:49
    #2

    EhjärtarE: Vad fint, då får man ta en tur ner till Luleå. Var för valde du briarrose? Var verkar det vara bästa priser, service osv.? Man måste ha turen att hitta något då man åker ner, det blir ju inte att man kan gå in ofta då det är så långt därför vill jag boka tid med "rätt" ställe....

  • Ehjärt­arE
    Äldre 12 Feb 10:35
    #3

    Jag har ju aldrig varit på skräddarn, så jag kan egentligen inte uttala mig om det, men jag har hört att det ska vara rätt dålig service där. Å andra sidan tyckte jag inte briar rose hade så jättemycket att välja på. Men varför inte testa båda?

  • velu
    Äldre 12 Feb 10:51
    #4

    Ja, man får nog göra det. En heldag med brudklänningar...det blir nog en bra dag...eller full med ångest...hihi. Är ju en riktigt aftonbladet/expressen typ med stora svårigheter att bestämma mig. Som tur är tar jag med mig min tärna som får hjälpa mig.
    TAck för tipsen, EhjärtarE.!

Svar på tråden Bröllopskläder i Luleå??