• sanste

Restips på bröllopsresa i juni!

Vi funderar på vart vi ska åka på bröllopsresa. Vi vill åka i mitten av juni, men har ingen aning vart! Det kan vara i Europa, utanför också...
    Vi vill gärna att det finns sol och bad samt också någor att se...

Tar gärna emot tips, förslag och erfarenheter!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Restips på bröllopsresa i juni!
  • first lady

Ett Tips. Sardinien i Italien, var där i juni 2007.
    Vi bodde på hotell Cala Rosa i Stintino.
    Hade kanon väder ca 30 grander sol, Rekomenderar starkt att hyra bil. Vi hyrde bli i 3 dagar och då han vi åka runt hela ön. Skulle rek, att hyra längre.I stan, landet uppe i bergen helt otrolig utsikt.
    Underbar mat, jättemång vit stränder längs med ö som man kan svänga in på och va helt ensam på.
    I Stintino finns värdens klaraste vatten populär strand.
    Längs med smaragdkusten finns speciell arkitektur med runda valv, låga byggnader och pastellfärgade husväggar.
    Marina di Portisco är en liten småbåtshamn med en romantisk atmosfär.
    I Porto Rotondo är en lyxig semesterort med småbåtshamn som vätter mot Golfo di Marinella i den södra änden av Smaragdkusten.
    Porto Cervo,är uppbyggd av en labyrint av vägar, kullerstens gator och trappor som alla leder till ett berömdet litet torg varifrån man har utsikt över bukten, som under högsäsong är packad med lyxbåtar och yachter.
    Jag blev i allafall förälskad i denna lilla ö.

• sanste

Jag googlade på det och vilka fantastiska bilder det fanns!

Tack för tipset!

Någon annnan kanske? *puffar*

• älskarlivet

Vi ska åka till Samos i Grekland!

• Det stora Blå

Puffar oxå för Sardinien och Sicilien, och Skiathos . . .

• Stella2009

Det finns en ö utanför Italiens kust som heter Elba. Jag var där för ett antal år sedan och det är en underbar liten ö med jättefina stränder och mycket annat att se! Rekommenderas!

Annars självklart grekiska övärlden, fantastiskt! Eller kanske Kroatien?

• längelevekärleken

Letar oxå resa i juni, så himla svårt att bestämma sig bara..

• Lindybell

Jag puffar stenhårt för Sicilien. Taormina - underbar miljö, svindlande gränder, fantastisk mat...!

• hujjedamejj

kusadasi i turkiet, kan då även ta en dagsutflykt tills samos i grekland, tar bara två timmar och åka.
    www.nazar.se BRA resebolag med resor till Turkiet och till Kreta!

• Thewedding

Jag säger Cypern ett otroligt fint ställe ! Älskade det och kommer åka tillbaks många gånger.

• Villemoa

Va kul att du tycker det, vi åker dit i juni! Vart på Cypern har du varit?

Thewedding skrev 2009-02-17 14:59:15 följande:
    Jag säger Cypern ett otroligt fint ställe ! Älskade det och kommer åka tillbaks många gånger.
Svar på tråden Restips på bröllopsresa i juni!