• morsan1900

Vi vill ha ett " riktigt " bröllop

Jag och min man gifte oss för 4 år sedan, borgeligt i smy ingen visste om de. Just då passade de oss bra. Men nu känner vi båda att vi även vill gifta oss i kyrkan.. Med den närmsta släkten och även närmsta vänner..
    Hur gör man ska man ha nya ringar eller?
    detta är ju inom 3 år kanske men ja blev ju som en tok när vi pratade om detta igår och måste in å kika här nu hihi

• Svar på tråden Vi vill ha ett " riktigt " bröllop
  • Hemlig2009

Nya ringar hade jag inte valt, tror inte ni får med själva ringbytet heller utan det blir bara en välsignelse i kyrkan. Men i övrigt kan ni ju ha med alla delar av det bröllop ni önskar.

• nyfikenistrut

Om jag förstått det hela rätt (och jag kan ha missat något) så kan man bara gifta sig en gång med samma man om man inte skiljt sig däremellan. Alltså, som redan gifta kan ni bara förnya era löften, dvs. få en kyrklig välsignelse - om ni vill gifta er i kyrkan. Det hindrar väl iofs inte att det är vackert och underbart, men eventuellt kan ceremonin vara annorlunda? Kolla med en präst.

• didis

I "fråga prästen"-tråden står det lite om hur en kyrklig välsignelse går till, dvs som en kyrklig vigsel men själva "vigseldelen" saknas av naturliga skäl.

• MolsonCanadian

Mina föräldrar förnyade sina löften efter 40 år. De hade en urmysig "ceremoni" med procession, välsignelse över deras äktenskap och lite annat smått och gott. Något sådant kanske kan passa er?

• morsan1900

ja de är ju nån som välsingnelse cermoni vi vill ha, ja saknar ju oxå att ja aldrig har haft en brudklänning å allt de där... inte ens ett enda kort har vi... lite tråkigt...
    vi ska ta å kolla upp detta lite mer tack för era svar

Svar på tråden Vi vill ha ett " riktigt " bröllop