• MyochE­rlend
    Äldre 7 Feb 10:33
    9608 visningar
    19 svar
    19
    9608

    Krom är saken :-D rekomenderas :-D

    Ja.. för exakt en vecka sen satt jag här och ville ha tips till hur man kan bli av med sötsuget..

    Nu har jag knaprat krom tabletter i 5 dagar och tjo ho*
    sötsuget är kraftigt reducerat...
    Igår klarade jag en hel fredagkväll ensam hemma framför tv:n med hjälp av vindruvor och en liten bit mörk choklad...

    Yes.. är på jobbet nu så jag får se hur det går idag.. men jag är positiv :)
    Tack till er som gav mig tips och råd

  • Svar på tråden Krom är saken :-D rekomenderas :-D
  • Löving­s
    Äldre 7 Feb 10:35
    #1

    Är det dyrt??
    Köper man på hälsokostaffär?

  • MyochE­rlend
    Äldre 7 Feb 10:56
    #2
    Lövings skrev 2009-02-07 10:35:13 följande:
    Är det dyrt??Köper man på hälsokostaffär?
    ja.. jag gjorde det..och den burken jag köpte kostade ca 150 kr...
    Värt det..enligt mig då jag har haft stora sötsug...framför allt när det kommer till *c*h*o*k*l*a*d*
  • Troll1
    Äldre 7 Feb 11:30
    #3

    Ledins krom är billigare. Kolla i hälsokosten...

  • MyochE­rlend
    Äldre 7 Feb 11:39
    #4
    Troll1 skrev 2009-02-07 11:30:36 följande:
    Ledins krom är billigare. Kolla i hälsokosten...
    jag bor i norge...därför kanske det är dyrare...som allt annat
  • annakr­istina
    Äldre 7 Feb 11:39
    #5

    Jag ska kolla idag!!

  • 27juni­2009
    Äldre 7 Feb 12:52
    #6

    tror oxå jag skall köpa de, har testat de en gång för månag år sen men ajg brukade aldrig allvar, nu går jag på viktväktarna oxå men lite extra skjuts på viktnedgången hade ju varit underbart

  • Troll1
    Äldre 7 Feb 16:42
    #7

     


    MyochErlend skrev 2009-02-07 11:39:57 följande:
    jag bor i norge...därför kanske det är dyrare...som allt annat

    Jo jag vet att hälsokost är dyrare i Norge. När jag arbetade i Lifebutik, så hade jag ett par stamkunder från Norge, som passade på när de var i Sverige. Oh, vad de handlade!

  • aikido­aasa
    Äldre 7 Feb 17:47
    #8

    hmm... man kanske skulle testa. Är det några biverkningar?

  • Sommar­par
    Äldre 8 Feb 16:38
    #9

    Jag har oxå kromtabletter till och från beroende på hur mitt sötsug ser ut, vill ju inte ge upp godis helt...
    jag köpte på hälsokosten "Prochrome". köpte dom billigaste som fanns.

    Krom är ett ämne som är bra för kroppen så det ska inte vara ngr bieffekter på det (sa dom i butiken iaf.) men jag kan oxå rekomendera dom, sötsuget är helt borta efter ett par dar.

    det man ska tänka på är när du brukar ha ditt sötsug, jag har det alltid på eftermiddagern så jag tar en tablett till lunch, så det blir i förebyggande syfte..
    lycka till alla!!!!

  • T0612
    Äldre 7 Mar 20:12
    #10

    hur många tabletter är det i era burkar?
    jag köpte en burk med 60 tabletter för 29 kr på Gekås..
    tänkte prova detta nu och hoppas innerligt att det funkar på både mig och sambon =)

  • Troll1
    Äldre 7 Mar 20:18
    #11
    T0612 skrev 2009-03-07 20:12:33 följande:
    hur många tabletter är det i era burkar?jag köpte en burk med 60 tabletter för 29 kr på Gekås.. tänkte prova detta nu och hoppas innerligt att det funkar på både mig och sambon =)
    Titta i innehållsförteckningen hur mkt krom det är. De flesta innehåller 200 mcg om jag inte minns fel.
  • Troll1
    Äldre 7 Mar 20:19
    #12

    Ja, det var inte svaret på din fråga såg jag... 50 tabl innehåller Ledins variant.

  • SochK
    Äldre 7 Mar 20:50
    #13

    Ååå vilket bra tips! Själv kan jag nog inte klara mig en dag utan nåt gottit...
    Å förresten så skulle min karl få åka med på denna resa oxå, så att inte en av oss sitter och snaskar i soffan :)

  • 28 Aug
    Äldre 7 Mar 21:06
    #14

    Krom funkade inte på mig

  • Troll1
    Äldre 8 Mar 04:18
    #15

    Krom gör inte ALLT för mig, men det dämpar det värsta. Stabiliserar blodsockret så det inte åker berg o dalbana.

    Är sockerberoende och har varit hela livet tror jag.

  • Fru Indosa­urie
    Äldre 8 Mar 08:35
    #16

    jag tycker att sockersuget går över bara man kommer över dom första 3-4 dagarna, även utan krom alltså Men krom kanske gör det mer genomlidligt?
    Jag ska ta ett ryck på måndag. pust.

  • MyochE­rlend
    Äldre 8 Mar 11:50
    #17

    OJ så många som har skrivit här i det sista :)
    Jag har ätit krom nu i ca en månad och det går väldigt bra...
    Nu är det jag som väljer när jag vill äta godis istället för att godiset ska "tvinga sig på mig" *hehe*

    Vet ju att det inte är helt så men nu så känner jag att det inte ens är svårt att låta bli den chokladbiten..

    Jag slutade en lång weekend och bestämde mig för att f¨njuta av godsaker .. det var underbart :) Sen på måndagen fortsatte jag med krom igen...

    Ska ta slut på denna burken sedan ska jag se om jag klarar mig utan.. tänker att det ändå måste vara det bästa...
    så till alla er som klarar det... GRATTIS :)

  • emerss­on
    Äldre 9 Mar 22:13
    #18

    28 Aug skrev 2009-03-07 21:06:37 följande:


    Krom funkade inte på mig
    Berocca funkade för mig, varför vet jag inte men sötsuget försvann iaf :) kanske värt o prova :) Finns på apoteket :)
  • Burre Präst
    Äldre 9 Mar 22:15
    #19

    Jag trodde det gällde vigselringar när jag läste rubriken

Svar på tråden Krom är saken :-D rekomenderas :-D