• heandi

Vanlig bukett som brudbukett?

Jag tycker att det finns så otroligt mycket fina buketter i våran blomsteraffär. Så jag funderar på att gå in veckan före bröllopet och beställa en "vanlig" bukett och sedan själv dra ett fint band runt om stjälkarna.
    Jag känner inte för att betala en dyr slant för en bukett som jag bara ska ha en dag. Vi reser utomlands dagen efter vigseln, så jag kommer inte hinna njuta utav den. Är det någon annan som gjort så?....

• Svar på tråden Vanlig bukett som brudbukett?
  • sandraochmichael

jag tänker göra min egen, välja ut dom finaste och binda den som en brudbukett själv, det blir billigt plus helt efter min smak=)=)

• Krystal
    heandi skrev 2009-02-06 18:29:58 följande:
    Jag tycker att det finns så otroligt mycket fina buketter i våran blomsteraffär. Så jag funderar på att gå in veckan före bröllopet och beställa en "vanlig" bukett och sedan själv dra ett fint band runt om stjälkarna.Jag känner inte för att betala en dyr slant för en bukett som jag bara ska ha en dag. Vi reser utomlands dagen efter vigseln, så jag kommer inte hinna njuta utav den. Är det någon annan som gjort så?....
    Jag har haft samma tanke. Dom är ju jätte fina och, som du sa men lite band och så kan man fixa till dom det sista...
    Ta en blomma ur buketten, lite grönt och vips så har du något att pryda blivande makens kavajslag med
  • heandi

Krystal: Ja det var en bra idee.

• Sobeit

Jag har hittat min perfekta brudbukett hos Euroflorist E bukett man kan skicka för totalt 250 :-. Ska knalla förbi min lokala Euroflorist och prata med henne. Jag har inga planer på att spara brudbuketten utan ser det onödigt att köpa en värstingblombukett för det är verkligen inte jag.

• passionsblomman

Är du inte petig, utan beredd att ta vad som finns hemma precis den dagen hos floristen är det ju inga som helst problem!

Ni som tittar på bilder på nätet hos Euroflorist och Interflora ska vara medvetna om de regler för lokala avvikelser som finns, så ni inte tror att buketen kommer att exakt innehålla det som ni ser på bilden. Det varierar utifrån säsong och butikens egna utbud. Färg och känsla ska vara likvärdig, men det är inte garantier på exakta blommor.

Bra att veta, så det inte blir en besvikelse. Kolla också uppbutiken, för alla är inte så himla duktiga, andra är superproffsiga....försök få en uppfattning om vad de åstadkommer för buketter innan ni beställer...

(Det är när man ska specialbeställa blommor det drar iväg i pris, för då har floristen inget förhandlingsläge alls, utan odlarna får maxpris för blommorna och det blir ofta dyrt.)

• Sobeit

passionsblomman skrev 2009-02-06 20:02:23 följande:
    Är du inte petig, utan beredd att ta vad som finns hemma precis den dagen hos floristen är det ju inga som helst problem!Ni som tittar på bilder på nätet hos Euroflorist och Interflora ska vara medvetna om de regler för lokala avvikelser som finns, så ni inte tror att buketen kommer att exakt innehålla det som ni ser på bilden. Det varierar utifrån säsong och butikens egna utbud. Färg och känsla ska vara likvärdig, men det är inte garantier på exakta blommor.Bra att veta, så det inte blir en besvikelse. Kolla också uppbutiken, för alla är inte så himla duktiga, andra är superproffsiga....försök få en uppfattning om vad de åstadkommer för buketter innan ni beställer...(Det är när man ska specialbeställa blommor det drar iväg i pris, för då har floristen inget förhandlingsläge alls, utan odlarna får maxpris för blommorna och det blir ofta dyrt.)

Det som jag gillar med min bukett är just känslan. Jag tycker att den uppfångar känslan av gammelromantik. Att den ger intrycker av att den plcokats ute i trädgården. Men självfallet ska den hålla hela dagen.

• måjs

Jag ska beställa callor och sen binda själv har jag tänkt. Om jag säger att de ska vara till en brudbukett, tror ni de kommer ta högre pris för dem då?

Är det lätt att göra corsage själv?

• passionsblomman

NEJ! men de kommer att behöva beställa dina Kallor, och de får betala utifrån vad de kan få tag i, så de kommer med stor sannolikhet bli dyrare änom de bara kan hämta dem hos grossisten här i Sverige som vanligt. Det går ju inte att chansa, för vad säger bruden om man säger:Nä, just idag hade min grossist inga kallor. Räkna alltså med ett högre pris än vanligt, men tro inte att det är för att du säger brudblommor!
    det är samma sak om det är till vad som helst!

Corsaget skulle jag inte göra själv om jag inte visste precis hur man gör.

måjs skrev 2009-02-06 20:21:56 följande:
    Jag ska beställa callor och sen binda själv har jag tänkt. Om jag säger att de ska vara till en brudbukett, tror ni de kommer ta högre pris för dem då?Är det lätt att göra corsage själv?
  • juni13

corsage är den blomma brudgummen (samt även föräldrar, bestman osv.) har fastnålat på sin kavaj.

Svar på tråden Vanlig bukett som brudbukett?