• majbru­ud08
    Äldre 5 Feb 17:47
    19252 visningar
    13 svar
    13
    19252

    Romantisk stuga för två!!!

    Jag vet inte riktigt vilket ämne detta ska ligga under. Men men...

    Jag och min man skulle väldigt gärna vilja komma bort lite tillsammans. Det brukar nästan alltid bli något weekendpaket på hotell och det är ju toppen mysigt och allt sånt. Men nu känner vi att det skulle vara såå otroligt mysigt om det finns någon fin liten stuga någonstans som man kan hyra. Med öppen spis, bastu och gärna badkar/badtunna eller liknande. Alltså som gjort för romantik. Skulle va så kul att få vara helt ensamma verkligen och bara få rå om varandra. Vovven vill dock gärna ha med oss. Någon som har tips!!?? Hittar inget bra på att googla och vi har aldrig gjort något liknande förr.

  • Svar på tråden Romantisk stuga för två!!!
  • litetb­röllop­09
    Äldre 5 Feb 17:58
    #1

    låter som en fjällstuga skulle passa bra?? då brukar det ju finnas både bastu o öppen spis... badtunnan kanske dock inte finns i alla stugor men...?

    leta på såna sidor??

  • Skanör
    Äldre 5 Feb 18:17
    #2

    Kolla Turistbyrån på den orten ni vill åka till. De brukar hyra ut stugor.

  • marria­ge09
    Äldre 5 Feb 20:42
    #3

    Var då någonstans? Det finns ett supermysigt ställe på västkusten som heter Strandflickorna, ligger i Lysekil. De har en liten sjöbod med egen bastu, bryggaoch badtunna (Badpaviljongen heter den). Kostar skjortan (typ 2700 kr per natt tror jag), men kan ju klart vara värt det.

    www.strandflickorna.se/svensk/html/svindex.html

  • W2B Blom
    Äldre 5 Feb 20:47
    #4

    Det beror lite på vart och hur långt ni vill åka. Annars vet jag en supermysig stuga i Borgafjäll som vi hyrde, som hade braskamin, bastu, mysig dubbelsäng m.m. Vi hittade den stuga via Blocket eller så finns det stugor att hyra på Studguiden. Lycka till!


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • Tess80
    Äldre 5 Feb 22:41
    #5

    Det beror ju på lite vart ni bor också....min första tanke var också fjällstuga (öppen spis och bastu).

    Men annars kan det ju vara romantiskt (enligt mig) att hyra en stuga i Stockholms skärgård (eller någon annan skärgård för den delen) Finns säkert vissa stugor som har öppen spis och vattnet precis utanför.

  • Tess80
    Äldre 5 Feb 22:42
    #6

    Men det beror ju på när ni tänkte åka iväg, för nu kan ni ju inte bada ute, he he!

  • majbru­ud08
    Äldre 9 Feb 13:29
    #7
    marriage09 skrev 2009-02-05 20:42:35 följande:
    Var då någonstans? Det finns ett supermysigt ställe på västkusten som heter Strandflickorna, ligger i Lysekil. De har en liten sjöbod med egen bastu, bryggaoch badtunna (Badpaviljongen heter den). Kostar skjortan (typ 2700 kr per natt tror jag), men kan ju klart vara värt det. www.strandflickorna.se/svensk/html/svindex.ht...
    Alltså WOW!! Vilket ställe!! Heeeelt underbart! Vi har bestämt att vi ska åka dit någon bröllopsdag eller nåt. Så fruktansvärt mysigt alltså! Passar oss hur bra som helst. Vi har verkligen letat efter ett sånt ställe men inte hittat, så tack så hemskt mycket för tipset!! Det blir dock inte nu då eftersom vi vill vara borta längre än en natt. Blir lite dyrt då med 2700/natt tyvärr. Fatta vad underbart att ha bott där i en vecka
  • majbru­ud08
    Äldre 9 Feb 13:33
    #8

    Fjällstuga som flera av er skrivit låter bra faktiskt! Vi hade inte tänkt på det. Men det är ju klart lättare att hitta med bastu och öppen spis då. Vi vet inte riktigt vart det skulle vara, det är därför det har kännts så svårt att bara googla. Det får ju inte vara för långt liksom. Så inte typ uppe i Lappland då vi bor i Östergötland. Men en 4-5 timmars bilresa hade vart helt ok. Kortare är också ok såklart

  • majbru­ud08
    Äldre 9 Feb 13:34
    #9

    W2B Blom skrev 2009-02-05 20:47:44 följande:


    Det beror lite på vart och hur långt ni vill åka. Annars vet jag en supermysig stuga i Borgafjäll som vi hyrde, som hade braskamin, bastu, mysig dubbelsäng m.m. Vi hittade den stuga via Blocket eller så finns det stugor att hyra på Studguiden. Lycka till!
    Vart ligger Borgafjäll?? Det finns ingen hemsida till den stugan eller så??
  • tonårs­morsa
    Äldre 9 Feb 13:45
    #10

    Hej! Även om det här inte riktigt är vad ni söker så kan jag ändå inte låta bli att tipsa. Har inte bott där själv, men det verkar ju onekligen annorlunda:

    www.islanna.com/9.html

  • lecaro­line
    Äldre 9 Feb 13:45
    #11

    www.ryrsjon.nu/

    Finns ingen öppenspis men dock en grillplats.. det ska finnas badtunner där..

  • litetb­röllop­09
    Äldre 9 Feb 19:41
    #12
    tonårsmorsa skrev 2009-02-09 13:45:18 följande:
    Hej! Även om det här inte riktigt är vad ni söker så kan jag ändå inte låta bli att tipsa. Har inte bott där själv, men det verkar ju onekligen annorlunda:www.islanna.com/9.html
    då kan ni komma förbi här på kaffe efteråt

    tokmysigt, kikade på det när kompisen skulle gifta sig MEN valdes bort eftersom det inte finns ngn toa uppe i kojan o vi tänkte att mitt i natten med 3000 hårnålar o efter champagnedrickande kansek man vill ha en toa?
  • Äldre 9 Feb 19:55
    #13

    Oh! Om jag inte var gift skulle jag susa dit på en gång!
    W2B Blom skrev 2009-02-05 20:47:44 följande:


    ...att hyra på Studguiden. Lycka till!
    (Kunde inte låta bli... Älskar felskrivningar!)
Svar på tråden Romantisk stuga för två!!!