• Timba

InDesign *Hjälp!

Jag håller på med inbjudan och festhäfte i InDesign, ett program jag inte kan ett skvatt om...(men hört ska vara det bästa).

Nu undrar jag hur sjutton texten ska vara när man jobbar i A5 format (dvs stående A4 som jag vikt om ni förstår vad jag menar)? Har använt 14 punkter men ser ju inte vad det står då jag arbetar i programmet- det är pyttetext. Vad gör jag för fel??

Snart ger jag upp och kör word

• Svar på tråden InDesign *Hjälp!
  • konstigabaralillajag

Jag använder programmet men fattar inte riktigt hur du menar *kvällstrött*

Arbetar du med ett dolkument i a5 men texten är jätteliten?

• MulleNuh

Jag har precis gjort detta och startade en EXAKT likadan tråd!

• Timba

Tack för svar!

konstigabaralillajag: Ursäkta min dåliga formulering, jag är total nybörjare på Indesign så jag förklarar kasst...
    Det jag menar är att jag ska ha A5 format, och jobbar i A5 format. Är det galet? Ska jag arbeta i annat format och sedan montera in det i A5 då jag är klar? Nu är texten alltså pytteliten, ser knappt vad det står ? Hur gör man?

MulleNuh: har missat din tråd (länk?). Sökte efter gamla trådar om InDesign men fick inte upp den, eller läste den iaf inte. Då kanske du vet hur man gör? Eller kan jag gå in och kapa din tråd?

• konstigabaralillajag

När jag öppnar ett a5 i indesign och skriver med strl 14 så ser jag texten ok. Hur zoomat är dokumentet i layouten?

• Timba
    konstigabaralillajag skrev 2009-02-03 22:12:19 följande:
    När jag öppnar ett a5 i indesign och skriver med strl 14 så ser jag texten ok. Hur zoomat är dokumentet i layouten?
    Men jag är korkad!! Jag jobbade i 68%!! Nu, i 100%, ser jag ju texten finfint! TACK!

Du; Har du erfarenhet av att ha gästpresentation i A5 format? Fungerar det tycker du eller blir det "grötigt"?
  • konstigabaralillajag

*s* Det var lätt fixat :P

Timba skrev 2009-02-03 22:23:47 följande:
    Men jag är korkad!! Jag jobbade i 68%!! Nu, i 100%, ser jag ju texten finfint! TACK!
Svar på tråden InDesign *Hjälp!