Hyra klänning i Växjö??
Ni som gjort det, har det funnits många att välja på? hyr båda butikerna ut? vad tar de i hyra? hyr man underkjol mm också?
Ni som gjort det, har det funnits många att välja på? hyr båda butikerna ut? vad tar de i hyra? hyr man underkjol mm också?
Jag ställde frågan i en annan tråd för några dagar sen & fick svaret att Singoalla hyr ut, men att det är ganska dyrt att hyra & att deras klänningar var rätt skabbiga & välanvända.
ok, synd.... funderar på att köpa en måttbeställd kinaklänning.... men då jag är i början av graviditet så är det svårt att beställa en klänning som man aldrig provat.... måste ju ha en typ som gör en smäcker,men som magen får plats i....
såg lite snabbt i Kalmars bröllopsbutik att en kostade 3500 att hyra, och 4900 att köpa....
vill inte ge så mkt pengar för att hyra.....
hur har du gjort?
Jag har inte hittat något än. Eftersom vi ska ha ett litet & enkelt strandbröllop inför föräldrar & syskon, vill jag inte lägga tusentals kronor på en klänning.. Ska kolla på studentklänningarna när de kommer i butikerna & så letar jag på blocket & tradera
Har en kompis som gifter sig nu på lördag & hon har köpt sin klänning hos en i Bäckebo/Alsterbro, hon har tydligen sin affär hemma & är betydligt billigare & trevligare än bröllopsbutiken enl.henne.
ngn som syr brudklänningar helt själv? eller köper hon in och säljer kina-klänningar?? har hon ngn hemsida?
Nä jag vet faktiskt inte..tror inte det är kinaklänningar. Hon har ingen hemsida, men jag sökte på hitta.se igår & hittade telefonnumret, men idag hittar jag det inte..
Min kompis köpte en klänning en jättefin tärnklänning på singoalla för 2000 kr, den skulle kostat 1300 att hyra.
Det finns även en annan bröllopsbutik i Kalmar som heter Paris Fashion, men jag har aldrig varit inne i den så jag vet inte priser, utbud & bemötande i den
Singoalla är otrevliga och har dålig koll
Ide´skrädderiet är bra
Drezza är bra
Tyvärr är det så överallt att det kostar nästan lika mycket att hyra som att köpa
Men vem har bäst utbud på klänningar?
finns det verkligen 2 affärer i Kalmar? Bröllopsbutiken hade inte så stort utbud....
Jag kommer sy upp min brudklänning på Idéskrädderiet, kostar 3000-3500:- och då får jag den som jag vill!