• LyckligBrud2010

    Tema 90-tal?

    Behöver lite ideér angående 90-talstemabröllop.

    Vilken musik var poppis?
    Vad hade man för kläder?
    Vilka kändisar var inne just då?
    etc etc...

    Funderar på att ha 90-tals tema och själva bröllopsfesten efteråt blir i en skolsal med discostuk ;) Som när man var liten :P Nu var jag iofs ca 16 i mitten på 90-talet så var ju suparsvängen inte smådiscovarianten man hade när man gick 4-6:an... isf kanske 80-talstema passar bättre? :P

    Idéer??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 08:12
    Vilka färger var inne?
    Vilken hårfrisyr?

  • Svar på tråden Tema 90-tal?
  • MulleNuh

    Oj.. Ja musiken. Det var väl tiden för Madonna och Jackson.
    Kläder. Beror ju lite på om det är tidigt eller sent 90-tal.
    Det var rätt hett (iaf där jag bodde) med suuuperkorta, avklippta jeanse som slutade precis under rumpan och nylonstrumpbyxor under! (hahahahahaha)

  • DanKat

    Oj, vad roligt tema!
    Musik: Hmm, det jag kommer att tänka på är Britney Spears och Backstreet Boys.

    Kläder: jazzbyxor med huvtröja (Fruit of the loom-tröjor kommer jag ihåg att många hade på min skola iaf) eller jazzbyxor med en kort kjol över. Och platåskor! Och just ja, ett tag hade alla såna där ganska små väskor, kanske 15x20cm eller nåt, med långt axelband och som var ganska tjocka.
    Just ja, kom på att i början av 90-talet hade vi såna där blommiga tights med tröja som hörde till, men jag gick i lågstadiet då så jag vet inte om vuxna hade nåt liknande eller om just det bara var barnmode

    Frisyr: När Robyn kom klippte sig jättemånga i hennes frisyr

  • Josefin 2009

    SJUKT rolig idé!!!

    Okej musik: http://www.vh1.com/shows/dyn/the_greatest/127762/episode_featured_copy.jhtml

    Kläder: kolla in gamla Beverly Hills-avsnitt, Melrose Place och Ensamma Hemma...Det var grymt blandat mode, allt ifrån typ jeans som var ganska höga i midjan med brett skärp men lite pösiga runt låren, magtröja/kort tröja, tajta halsband, grunge a' la Nirvana/Pearl Jam, Hip hop a' la Salt n Pepa och Fresh Prince in Bel Air, powersuits(affärskostym) a' la Madonna i Vogue. Googla på gamla supermodellerna: Linda Evangelista, Naomi Cambell, Claudia Schiffer, Cindy Crawford mfl.

    Filmer: Singles, Pretty Woman, Clueless, Reality Bites, Waynes World...mfl... 

Svar på tråden Tema 90-tal?