• maddan86

ni som gör egna festprogram hur sätter ni fast inlagorna??

Ja som frågan lyder??? sitter här och blir galen jag har beställt själva utsidan från calligraphen men vet ej hur jag ska göra med insidan det kan ju bli några sidor hur har ni satt fast dom??? har beställt inlaga men en inlaga räcker ju inte åhh måste ringa och fixa med beställningen men hjääälp!!! = )

• Svar på tråden ni som gör egna festprogram hur sätter ni fast inlagorna??
  • älskarlivet

Vi ska beställa färdigt omslag till våra festprogram och sen kommer vi nog häfta fast inlagorna.

• MulleNuh

Jag kommer nog häfta och sen sätta nåt "band" över som klamrorna inte syns.

• maddan86

Ok men ni kommer bara ha två sidor då eller inte så man kan bläddra?

• älskarlivet

Vi kommer nog ha 10-12 sidor...

maddan86 skrev 2009-02-02 21:47:35 följande:
    Ok men ni kommer bara ha två sidor då eller inte så man kan bläddra?
  • Troll1

Vi häftade dem. Provade olika varianter, men man tänkte inte alls på klamrarna. Vi hade en lång häftapparat.

• MulleNuh

Samma här..

älskarlivet skrev 2009-02-02 21:48:18 följande:
    Vi kommer nog ha 10-12 sidor...
  • maddan86

ja men åhh nu fattar jag hahaha man ser ju bara häftklammrarna i mitten ju då är det ju bara sätta band där precis som ni säger!! smarto jag alltså haha

• älskarlivet

fast varför sätta band om du häftar?

maddan86 skrev 2009-02-02 21:51:46 följande:
    ja men åhh nu fattar jag hahaha man ser ju bara häftklammrarna i mitten ju då är det ju bara sätta band där precis som ni säger!! smarto jag alltså haha
  • MulleNuh

För häftklamrarna inte är fina alls.

älskarlivet skrev 2009-02-02 21:52:49 följande:
    fast varför sätta band om du häftar?
  • älskarlivet

Men VEM tänker på det? Som gäst hade jag aldrig lagt märke till det.. Har bara varit på bröllop där de häftat och det är inget jag reagerat över..

MulleNuh skrev 2009-02-02 21:53:44 följande:
    För häftklamrarna inte är fina alls.
  • MulleNuh

Nä det hade inte jag heller gjort troligtvis!
    Men jag har inte nåt bättre för mig iaf så jag kan lika gärna sätta band på festhäftena!

älskarlivet skrev 2009-02-02 21:54:33 följande:
    Men VEM tänker på det? Som gäst hade jag aldrig lagt märke till det.. Har bara varit på bröllop där de häftat och det är inget jag reagerat över..
  • älskarlivet

Jag har en massa annat att göra och min blivande också, så vi pysslar inte mer än nödvändigt...

MulleNuh skrev 2009-02-02 21:55:38 följande:
    Nä det hade inte jag heller gjort troligtvis! Men jag har inte nåt bättre för mig iaf så jag kan lika gärna sätta band på festhäftena!
  • MulleNuh

Jag älskar att pyssla!! Men vi får se hur mycket tid jag har sen.. Viktigast är att innehållet i häftet är bra..

• Aleta

Vi hade varken häftklamrar eller band. Bladen låg lösa i och inte ett enda ramlade ut.

Vi hade vikt stående A4 som format.

• Hemlig2009

Jag har köpt rosa häftklamrar.

Antingen blir det dem eller små jungfruben med rosa knopp som i pysselhanden kallas för brads (tror jag...).

Svar på tråden ni som gör egna festprogram hur sätter ni fast inlagorna??