• qwert

Trolovning?? I stället för ring?

Jag funderar på en annorlunda "förlovning" mer en trolovning. Vi har bägge varit förlovade el gifta förut så det skulle vara ett fint alternativ.
    Jag skulle se det som en bekräftelse på det vi har.

Grejen är den att jag skulle vilja använda något annat än ringar... någon med förslag???
    Läste om några som förlovat sig via en varsinn tatuering. Coolt, men fegar lite.
    Alla ideér är välkomna.....

• Svar på tråden Trolovning?? I stället för ring?
  • Tooticki

Halsband, armband, örhänge?

Ni kanske kan anmäla er till en kurs i silversmide och göra varsitt smycke till den andra att bära?

Sen ska man inte glömma att för-/trolovningen inte sitter i ringen/symbolen utan att det bara är ett sätt att visa upp det. Det handlar ju om en överenskommelse.

• Karlskronabo

Avråder från tatuering starkt, du skriver att ni varit förlovade eller gifta förut och då gick ni väl in i det med tron att det skulle hålla.
    Ett smycke är odiskutabelt bättre. Gör något speciellt och unikt av det.

• Lennarts Fru

En tatuering kan ju funka, man måste ju inte skriva namnet, utan bara göra nått som har en betydelse för er.

jag har en tatuering med min mans namn i, dock så har jag haft i åptanke att de ska gå att dölja sen OM de skulle hända nått.. de går utan problem att tatuera genom att färglägga hela partiet där namnet står och de skulle fortfarande vara lika snyggt.

man kan tatuera in en ring
    eller såp bara nått som betyder nått ..

de finns ju armband med namn .. ha ett med era namn på?

de finns på en affär här i stan som heter boströms ur och guld, ett par halsband där man kan få egen bild.. de är skithäftiga .. bild och text, eller bara text..

• Karlskronabo

Vad sägs om likadana klockor men i dam och herr modell där ni gravera in namnen.

• Corona

Vad är skillnaden på en förlovning och en trolovning?

• Theresea

www.alskadebarn.se/Ovrigt.htm

Här har jag hittat en massa UNDERBARA smycken som kanske kan funka för er. Låter faktiskt som ett jätteroligt alternativ ni vill göra!

Svar på tråden Trolovning?? I stället för ring?