• Lennar­ts Fru
    Äldre 1 Feb 22:00
    2804 visningar
    14 svar
    14
    2804

    alla hjärtans dag - ensamma

    Hur firar ni alla

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-01 22:09

    Hur firar ni alla hjärtas dag i år?
    vad tycker du om alla hjärtans dag?

    hemma hos oss kommer nog alla hjärtans dag att spenderas med dom vi bryr oss om men som kanske inte har någon att fira det med. Vi som har en partner vi finns alltid förvarandra, varje dag. Vi visar våran kärlek dagligen och kan vilken dag på året som helst göra lite extra, varför just den 14de februari ? När jag var liten betydde alla hjärtans dag så mycket med för mig, de var viktigt att ge kort och grejer till min mamma, mina vänner och framför allt min pojkvän om jag hade en sådan.. Nu när jag är gift och har varje dag av lycka med min man så ser jag inte alla hjärtans dag på samma sätt.. jag har insett att dom som inte har en partner att dela alla hjärtans dag med förmodligen abar känner sig ännumer ensam en dag som den? Tänk alla som förlorat någon runt detta datum, alla som är ensam och så vidare.. därav har jag kommit på att detta år ska jag inte hylla kärleken för min make eller hans barn som jagligen är med, jag ska hylla min mamma som inte har någon, mina vänner jag inte träffar varje dag och så vidare. Detta är en resonering som min man starkt hållt med mig om. *skönt*
    (Förra året den 6 januari förlorade jag min lossasbrorsa och de året var alla hjärtansdag en mardröm jag inte vill uppleva igen .. )

    hur ser du på alla hjärtans dag, hur ska du fira de i år?

    ________________________________

    Till Dom Ensamma

    Det är en hård värld där utanför
    Full av ensamma människor
    Ingen som hör dig
    Ingen som ser dig när du går

    Och det verkar som kärleken
    Är till för några få
    När du bäst behöver nån
    Är det ingen som orkar höra på (höra påååå)

    Refr:
    Det här är en sång för alla dom
    som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med
    En sång för alla dom
    som inte kommer hem till någon som frågar hur det är
    Den här sången är till dom

    Ingen frågar när du kommer
    Ingen saknar dig när du går
    Ingen delar din dröm
    Ingen undrar hur du mår

    Och jag ser människor omkring mig
    Ser dom jobba dygnet runt
    För att slippa känna efter
    hur dom egentligen mår (hur dom mååår)

    Refr:
    Det här är
    en sång för alla dom
    som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med
    En sång för alla dom
    som inte kommer hem till någon som frågar hur det är
    Den här sången är till dom

    Mitt hjärta gick med tunga steg
    Nerför gatan till vårt hus
    Och jag minns när vi flyttade in där
    Det var 1987 och hur som helst så
    Jag stod där en bra stund
    Medan molnen drog förbi
    Och från ett öppet fönster
    Hördes en melodi

    Refr:
    (Den lät såhär)... En sång för alla dom
    som aldrig hittat nån att dela sin glädje och sorg med
    En sång för alla dom
    som inte kommer hem till någon som frågar hur det är

  • Svar på tråden alla hjärtans dag - ensamma
  • Lennar­ts Fru
    Äldre 1 Feb 22:01
    #1

    konstigt att allt jag skrev inte kom med !.. ska lägga till så allt kommer med .. återkom till tråden på tio minuter eller nått..

  • Lennar­ts Fru
    Äldre 1 Feb 22:10
    #2

    nu har jag uppdaterat och nu står de som de ska.. men de jag skrev först lät bättre men de försvann av någon anledning .. mysko .. men men .. nu har jag framfört de jag ville i alla fall :)

  • matild­aochni­klas
    Äldre 1 Feb 22:25
    #3

    För oss är alla hjärtans dag inget speciellt, har aldrig firat det och kommer förmodligen aldrig att göra det heller..

    Är ju egentligen rätt hemskt att man redan i skolan ska göra allahjärtansdagkort till föräldrarna och andra släktingar, men dom som inte har några då?
    nej, ibland önskar jag att vi inte alltid måste göra som dom gör i usa.. (okej jag är inte hundra på att traditionen kommer därifrån, men jag är ganska säker på att det är därifrån vi tagit trenden)

  • MsomiM­arie
    Äldre 1 Feb 22:40
    #4

    Inget speciellt med den dagen enligt mig...Förra året gjorde ja om min sambo en finmiddag och bjöd in våra vänner :). Det här året jobbar jag hela dagen,och min sambo spelar handbollsmatch och så kommer hans föräldrar på besök. Så inte blir den nåt särskilt i år. Kanske det står en blomma och en god middag på bordet när jag kommer hem från jobbet :). Det räcker för mig!

  • Sesamy
    Äldre 1 Feb 22:51
    #5

    I år kommer vi befinna oss på olika håll då jag ska på en gammal barndomsväns bröllop och min älskling ska inte med. Men dagen betyder inte särskilt mycket för oss....
    Känns lite som ett kommersiellt jippo ofta. Bättre och fira när man känner att man vill. Älskar att köpa någon liten present till min älskling när jag får syn på något på stan och tänker på honom.... Men tycker inte om pressen.
    Vi älskar ju varandra jämt och visar det så varför just den dagen... =P

  • Lennar­ts Fru
    Äldre 2 Feb 00:09
    #6

    precis som ni säger som jag menar ! de är egentligen inget mer speciellt med den dagen än någon annan .. de e ju vad vi gör de till.. ellerhur !?

  • sokker­strute­n
    Äldre 2 Feb 07:54
    #7

    nja.. lite skojar vi nog till det på alla hjärtans dag! Vi ser det nog mer som ett tillfälle att faktiskt göra något riktigt mysigt! Sånt som kanske inte hinns med i en stressig vardag!

    Dock denna alla hjärtansdagen så är vi i Kenya på bröllopsresa! ;)

  • MV85
    Äldre 2 Feb 08:06
    #8

    Vi har fortfarande inte firat en enda alla hjärtans dag ihop, o kommer inte börja i år heller...
    Han kommer befinna sig på jobb i Norge (som vanligt) och jag... ja... jag vet inte, blir väll som vilken dag som helst!

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 2 Feb 08:29
    #9

    Vi kommer nog bara försöka göra en mysmiddag och kolla nån film, hade velat gjort nått mer men ekonomin tillåter inte tyvärr!

  • Nalle Puh 40
    Äldre 2 Feb 08:31
    #10

    Jag ska jobba, tycker det är lite överdrivet men visst skickar jag ett kort till syrran och lägger ett till sambon vid frukosten men inte mer...

  • jennnn­ny
    Äldre 6 Feb 10:29
    #11

    Jag skall gifta mig på alla hjärtans dag =)

  • wiii
    Äldre 6 Feb 10:38
    #12

    firar inte alls, som någon annan skrev, det är ju meningen att man ska visa kärlek årets alla andra dagar också....

  • valkyr­iana
    Äldre 6 Feb 10:43
    #13

    Nej det blir väl som en vanlig lördag. Med mys i soffan med familjen på kvällskvisten. Helt underart perfekt med andra ord

  • Mittli­v08
    Äldre 16 Feb 09:45
    #14

    Hej
    egentligen är det en dag som alla andra och man kan uppskatta varandra alla daga på året. Det håller jag med om. Men ändå tycker jag det är en "gullig" idé, att få ge en chokladbit till den jag älskar just på Alla Hjärtans dag. Vi har varit tillsammans 1 ½år och förra året gav vi varandra en liten present. Inget märkvärdigt alls men ändå uppskattade jag omtanken från honom och blev jätte glad. I år köpte jag också en liten present och lite choklad, just för att vi gjode det förra året. Men i år hade han inte ordnat något till mig och jag måste erkänna att jag blev ledsen. Jag inbillade mig att vi startade något förra året som jag gärna fortsätter med. Men så tänkte inte han. Och jag ska inte alls klaga för jag har fått blommor av honom med jämna mellanrum under vår tid tillsammans, så egentligen hänger inte allt på en endaste dag på året. Jag bara antog att vi skulle göra så iår som vi gjorde i fjol, och det var kanske fel av mig att anta det. Och jag känner mig barnslig som faktiskt blev ledsen.... Känner mig urdum faktiskt. Och som du skriver TS, det finns så många ensamma som inte firar denna dag och det kan hända vad som helst som gör att man förknippar det med något annat....så jag känner mig barnslig och dum som blev ledsen. Jag får uppskattning av honom varje dag och jag älskar honom verkligen.
    Ja....jag hamnade visst utanför ämnet, men det kändes skönt att få skriva av mig lite. det känns bättre och jag får lite annat perspektiv på saken när jag fått ner det i ord.

    Sköt om er!
    Monkan

Svar på tråden alla hjärtans dag - ensamma