• Lunia

Tack-kort. Behöver hjälp med formulering!

Skulle uppskatta lite hjälp med att formulera det jag ska skriva!

Det var ett ledigt bröllop med sommarklädsel ute fest!
    Hände en massa precis efter bröloppet därför skickar vi våra kort så sent Men hoppas bättre sent än aldig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-01 13:23
    Snälla jag behöver verkligen hjälp med detta!!

• Svar på tråden Tack-kort. Behöver hjälp med formulering!
  • Lunia

Får väl puffa lite i hopp om att det hjälper!

• ToJ L

Är ju ett tag tills jag själv ska skriva tackkort
    men kommer ändå med ett förslag.

Tack för att du/ni var med och gjorde vårt bröllop till en härlig fest att minnas.

och sen något extra om gåvan man fick av personen.

Alltid kul som givare att veta att gåvan uppskattades.

• Hemlig2009

Finns förslag på text under Bröllopsplanering här på BT.

• Luucie

Jag tycker att tack kort ska vara personliga. Tacka gärna specifikt för det ni fick i present och säg "Tack Kalle och Lisa för att i reste ända från Tjotahejti och hit för att vara med på vår dag, glassmaskinen var suoerfin och vi har ätit glass varje dag sedan bröllopet!"

Spelar inte så stor roll vad det står bara det är riktat till mottagaren.
    Jag avskyr såna där stela"Tack för deltagande på vår bröllopsdag och den fina presenten..."

• Hemlig2009

Äsch, inte tycker jag det spelar någon roll.

Luucie skrev 2009-02-01 14:53:11 följande:
    Jag tycker att tack kort ska vara personliga. Tacka gärna specifikt för det ni fick i present och säg "Tack Kalle och Lisa för att i reste ända från Tjotahejti och hit för att vara med på vår dag, glassmaskinen var suoerfin och vi har ätit glass varje dag sedan bröllopet!"Spelar inte så stor roll vad det står bara det är riktat till mottagaren.Jag avskyr såna där stela"Tack för deltagande på vår bröllopsdag och den fina presenten..."
  • Luucie

Avskyr var kanske lite stark ordval...Men jag tycker att det är så opersonligt med "förtryckta" texter.

Om man har lagt ner tanke och pengar på att köpa en fin present då kan man få en tackkort som det ligger en personlig tanke bakom tycker jag.

• Fenixx

när vi fick tackkort från sambons bror och hans fru så hade dem en vanlig tackfras i kortet men sen en lös lapp som man kunde ta loss där det stod en mer personlig hälsning och även ett tack för vad dem fick.

• Hemlig2009

Fast att många lägger ner tanke och energi på att hitta present stämmer ju inte riktigt längre tycker jag. De bröllop jag har varit på har man antingen köpt presentkort på Ticket eller fått gå in på Cervera eller Duka och köpa ifrån den registrerade önskelistan.

I mitt tycke är detta det bästa upplägget men att då bemöda sig med att skriva riktade tack känns då som "spel för gallerierna". Ofta får ju brudparet exakt det som de har önskat sig.

När jag fått riktat tack efter att ha följt en önskelista till punkt och pricka känns det faktiskt lite larvigt.

Luucie skrev 2009-02-01 21:04:44 följande:
    Avskyr var kanske lite stark ordval...Men jag tycker att det är så opersonligt med "förtryckta" texter.Om man har lagt ner tanke och pengar på att köpa en fin present då kan man få en tackkort som det ligger en personlig tanke bakom tycker jag.
  • marsros
    Hemlig2009 skrev 2009-02-02 08:57:42 följande:
    När jag fått riktat tack efter att ha följt en önskelista till punkt och pricka känns det faktiskt lite larvigt.
    Håller helt med. Tackkortet är väl mer för att tacka att någon var med och delade dagen. Presenten är ju bara en liten del av bröllopet och kan ju självklart nämnas om man öppnade presenterna dagen efter tex.

Så tacket för lampan artikelnummer 275 i färg B från rad 5 i önskelistan är pinsamt.
  • marsros

Så nu till TS

Skriv personligt och hjärtligt och nämn gärna nåt från dagen. Sänd gärna med ett foto på gästen. Ofta på bröllop fotograferar man ju alla andra och har aldrig bilder på sig själv som minne.

• Hemlig2009

Ha ha...

marsros skrev 2009-02-02 10:42:25 följande:
    Så tacket för lampan artikelnummer 275 i färg B från rad 5 i önskelistan är pinsamt.
  • Luucie

Jag menade självklart att tackkortet gäller mer än bara presenten men det tyckte jag framgick i mitt första inlägg...men det är sällan man bemödar sig med att läsa alla inlägg innan man uttalar sig ...tydligen.

Och har man önskat sig saker så tycker iallafall jag att man ska vara precis så glad och tacksam för att folk gått och köpt dem åt en så att man vill skriva ett personligt tackkort!

• marsros
    Luucie skrev 2009-02-03 18:39:38 följande:
    Och har man önskat sig saker så tycker iallafall jag att man ska vara precis så glad och tacksam för att folk gått och köpt dem åt en så att man vill skriva ett personligt tackkort!
    Självklart kan det vara så, men i det fallet som med lampan hade jag kanske inte skrivit: Tack för det underbara valet av present, vi älskar lampan vi fick i gåva av er. Utan mer nämna det som en bisak.
  • Hemlig2009

Men jag själv lägger inget värde av att få ett sådant tackkort. Så därför kommer jag antagligen inte heller lägga ner tid och energi på att specificera varje tackkort som vi ska skicka.

Och självklart är man glad över presenterna ändå!

Luucie skrev 2009-02-03 18:39:38 följande:
    Jag menade självklart att tackkortet gäller mer än bara presenten men det tyckte jag framgick i mitt första inlägg...men det är sällan man bemödar sig med att läsa alla inlägg innan man uttalar sig ...tydligen.Och har man önskat sig saker så tycker iallafall jag att man ska vara precis så glad och tacksam för att folk gått och köpt dem åt en så att man vill skriva ett personligt tackkort!
Svar på tråden Tack-kort. Behöver hjälp med formulering!